×
×

ایران در فهرست کشورهایی قرار گرفته که باید اقدام پیشگیرانه برابر هجوم ملخ‌ها انجام دهد

  • کد نوشته: 6890
  • ۲۹ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان خواروبار جهانی (فائو) ایران را در گروه کشورهایی قرار داد که باید در قبال حمله و تهدید ملخ‌های صحرایی اقدام‌های پیشگیرانه انجام دهند، مفهوم آن این است که این ملخ‌ها می‌تواند تهدید جدی برای محصولات کشاورزی به حساب بیاید.  فائم همچنین کشورهایی مانند عمان، سودان، عربستان […]

    ایران در فهرست کشورهایی قرار گرفته که باید اقدام پیشگیرانه برابر هجوم ملخ‌ها انجام دهد
  • به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان خواروبار جهانی (فائو) ایران را در گروه کشورهایی قرار داد که باید در قبال حمله و تهدید ملخ‌های صحرایی اقدام‌های پیشگیرانه انجام دهند، مفهوم آن این است که این ملخ‌ها می‌تواند تهدید جدی برای محصولات کشاورزی به حساب بیاید. 

    فائم همچنین کشورهایی مانند عمان، سودان، عربستان سعودی، کنیا، اریتره را نیز در گروه ایران قرار داده که باید اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به عمل آورند. 

    براساس این گزارش، نسل اول ملخ‌های صحرایی حدود یک سال پیش به ایران حمله کرد و همان زمان فائو به ایران هشدار داد که احتمالا حمله بعدی ملخ‌ها در ژانویه خواهد بود. 

    به گزارش فارس، اخیراً سازمان حفظ نباتات در مساحت ۷۵۰ هزار هکتار با ملخ‌هایی که به ایران حمله کرده بودند مبارزه کرد. استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و ایلام در ماه آوریل گذشته درگیر ملخ‌های صحرایی بودند. 

    محمود حجتی وزیر کشاورزی سابق هم حمله ملخ‌ها را یک تهدید جدی عنوان کرده بود که از نظر او می‌تواند امنیت غذایی ایران را تهدید کند. 

    وی گفته بود در صورتی که اقدامات مناسب و فوری برای مقابله با ملخ‌ها انجام بشود، تهدید ملخ‌ها جدی است. 

    ملخ‌ها که به ایران حمله می‌کنند بومی عربستان، مراکش و کشورهای آفریقایی هستند که پس از عبور از خلیج‌فارس وارد کشور می‌شوند. 

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *