×
×
  • دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته

  • ۲۱ تیر ، ۱۴۰۲
  • دیدگاه‌ها برای دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته بسته هستند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، مهندس باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در آغاز مراسم از عملکرد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، مسائل پیرامون صنعت و راه کارهای پیشنهای گفت.

    در ادامه، گزارشی از روزنه‌‌های امید و امکان برای سرمایه‌‌گذاری در صنعت لبنیات منتشر شد. هادی حدادی و محسن عزیزیان، ضمن اشاره به دلایل مهم برای ردیه‌‌ای بر عدم تناسب فضای صنعتِ لبنیات برای سرمایه‌‌گذاری، مهم‌‌ترین دلیل آن را «اشباع و تراکم فضای سرمایه‌‌گذاری در صنعت در برابر کاهش تعداد و حجم مشتریان» قلمداد کرد.

    محمود نجفی‌‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: متأسفانه جمهوری اسلامی از سال ۸۹ با قطع یارانۀ شیر برای دهک پایین و مسئلۀ شیرِ مدارس دچار اشتباه بزرگی شد.

    دکتر محمدمهدی برادران معاونت صنایع عمومی وزارت صمت نیز در خصوص قیمت گذاری دستوری، میزان صادرات لبنیات و امنیت غذایی سخنرانی نمود .

    پنل قیمت گذاری دستوری و تبعات آن در صنعت لبنیات با محوریت تبعات قیمت گذاری دستوری یا عوامل موثر بر کاهش سرانه مصرف لبنی در ایران، تبعات قیمت گذاری دستوری بر صنعت لبنیات کشور، تبعات سیاست‌های ارزی و تجاری بر صنعت لبنیات کشور و نقش لبنیات در امنیت غذایی و نسبت آن با بحران آب و همچنین در پنل سرانه مصرف کالاهای اساسی مسایل و موضوعات آمار و اطلاعات وضعیت تولید و مصرف محصولات لبنی، فرصتها و چالش‌های رویکرد توزیع کالابرگ الکترونیک، کاهش سرانه مصرف کالاهای اساسی و تاثیر آن بر سوتغذیه کودکان و حمایت اجتماعی مدرسه محور با تاثیر بر روند تغذیه کودکان بر پایه لبنیات نیز مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

    همچنین روشنک روستایی، کاندید دکتری سیاست غذا و تغذیه در خصوص سرانه مصرف لبنیات و دکتر محمد فاضلی، جامعه‌‌شناس و استادیار سابق دانشگاه شهید بهشتی بتفصیل دربارۀ ملزومات بهبود در صنعت لبنیات صحبت کردند.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.