×
×

نگرانی برای کاهش کیفیت تولید انگور در خراسان‌شمالی با گرمای هوا

  • کد نوشته: 2798
  • ۲۴ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • «تشکری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: گرمای هوا موجب می شود تا امر تبخیر و تعرق در تاکستان‌ها بیشتر صورت گیرد در نتیجه این امر موجب می‌شود تا آب داخل حبه‌ها کاهش یابد در نتیجه حبه از اندازه معمول خود کوچک‌تر تولید شود. وی ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا در مجموع میزان […]

  • «تشکری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: گرمای هوا موجب می شود تا امر تبخیر و تعرق در تاکستان‌ها بیشتر صورت گیرد در نتیجه این امر موجب می‌شود تا آب داخل حبه‌ها کاهش یابد در نتیجه حبه از اندازه معمول خود کوچک‌تر تولید شود.

    وی ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا در مجموع میزان تولید انگور نیز در استان کاهش یابد.

    تشکری خاطرنشان کرد: این امر را می‌توان با آبیاری متناوب حل کرد اما بیشتر تاکستان‌های موجود در این استان با مشکل شدید کم‌آبی مواجه هستند.

    وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون بیماری سفیدک داخلی انگور در این استان کنترل شده است و این بیماری در تاکستان‌ها مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸۵ هزار تن انگور از تاکستان‌های خراسان‌شمالی برداشت شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: بروز بیماری سفیدک انگور طی دو سه سال گذشته موجب شده بود تا میزان تولید این محصول در استان به شدت کاهش یابد.

    وی توضیح داد: خراسان‌شمالی دارای بیش از ۱۸ هزار هکتار تاکستان است که به طور میانگین ۱۶۰ هزار تن انگور در آن تولید می‌شود و مهم‌ترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری است که در منطقه بدرانلوی بجنورد تولید می‌شود.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *