×
×

پیش‌بینی ۴۵۰ هزار واکسیناسیون دام در ۳ روز

  • کد نوشته: 480627
  • ۷ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این رزمایش که از ششم آذر ماه به مدت سه روز انجام می‌شود، عملیات مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی از طریق سمپاشی بدن دام، خوراندن محلول خوراکی آلبندازول، واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های دامی و توزیع مکمل […]

    پیش‌بینی ۴۵۰ هزار واکسیناسیون دام در ۳ روز
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این رزمایش که از ششم آذر ماه به مدت سه روز انجام می‌شود، عملیات مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی از طریق سمپاشی بدن دام، خوراندن محلول خوراکی آلبندازول، واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های دامی و توزیع مکمل صورت خواهد گرفت.

    جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه مراسم این رزمایش ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: دغدغه‌های عشایر، خرید تضمینی دام و واسطه‌گری در این حوزه مورد توجه قرار دارد.

    خورشیدوند ادامه داد: پس از دستور ریاست جمهوری در خصوص احیا و توسعه امر جهاد و فرمان معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور، نخستین قرارگاه نهادی دولت تشکیل و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، سازمان بسیج عشایری کشور و سازمان امور عشایری کشور به عنوان اعضا شروع به کار کردند و تاکنون در ۱۷ استان رزمایش جهاد دامپزشکی اجرا شده است.

    وی افزود: وظیفه ما در خصوص عشایر این است که با توجه به تغییر اقلیم منطقه، مبارزه با بیماری‌های دامی در استان‌ با جدیت بیشتری صورت گیرد.

    خورشیدوند گفت: تا پایان این رزمایش ۴۵۰ هزار راس دام واکسینه و تمامی اماکن سمپاشی می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه اخیر، چهار میلیون خدمت در ۱۷ استان به عشایر ارایه شده است.

    جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به ارایه خدمات رایگان سازمان دامپزشکی کشور اعم از معاینه، واکسیناسیون دام سنگین، سبک، طیور محلی، آموزش و ترویج و مبارزه با بیماری‌های دامی افزود: کلیه خدمات دامپزشکی در سامانه Gis ثبت می‌شود و عملکرد دامپزشکی‌های استان به صورت دوره‌ای گزارش‌گیری و پیگیری خواهد شد و تلاش بر این است که با پنج بیماری در کشور مقابله، مهار و ریشه‌کن شود.

    وی اظهار داشت: خروجی این رزمایش‌ها باعث شده است که در سازمان بهداشت جهانی دام پرچم جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف در حوزه صادرات ثبت شود.

    بنابر این گزارش، در مراسم افتتاحیه رزمایش جهاد دامپزشکی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد، جانشین فرماندهی سپاه در امور اقشار بسیجی استان، فرماندار شهرستان مانه و سملقان و دیگر مدیران و مسوولان سپاه استان و مدیران کل زیرمجموعه جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *