×
×

اجرای نسخه کودی کشور تکلیف قانونی است

  • کد نوشته: 485542
  • ۱۳ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای نسخه کودی کشور تکلیف قانونی و در راستای حاصلخیزی خاک است که باید با همراهی تولیدکنندگان داخل انجام شود.
    اجرای نسخه کودی کشور تکلیف قانونی است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، صفدر نیازی شهرکی، معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در افتتاحیه دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی گفت: کشور در حوزه خدمات آب و خاک اشباع بوده و تولید کشور مازاد نیاز بازار است.

    وی افزود: ضروری است تولیدات مازاد صادر شود از این رو وزارتخانه پیگیر موضوع است. در این خصوص با برخی کشورها از جمله ازبکستان و ارمنستان مذاکراتی انجام شده است.

    وی ادامه داد: در بخش مسائل زیرساختی نیز در میانه راه قرار داریم و حدود ۱۰۰۰ همت منابع مالی نیاز است تا پروژه‌ها کامل شود.

    معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مبلغ مورد نیاز عدد بزرگی است که ضروری است بخش خصوصی به امر سرمایه گذاری ورود کند.

    وی یادآور شد: برای کمک به کشاورزان و ارتقا بهره وری و افزایش راندمان در آبیاری نیاز است این سرمایه گذاری انجام شود.

    نیازی شهرکی از انجمن تولیدکنندگان کود کشور خواست تا در اجرای نسخه کودی کشور کمک کنند و ادامه داد: اجرای نسخه کودی کشور تکلیف قانونی است و تولید بر اساس آزمایش محصولات و با نظر کارشناسان انجام شود که حداکثر کارآمدی را در مزرعه شاهد باشیم.

    وی اظهار کرد: تکلیف نسخه کودی در راستای حاصلخیزی خاک بوده که با همراهی تولیدکنندگان انجام شود.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *