×
×

از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی به عراق/لزوم نظارت بیشتر بر استانداردهای صادراتی

  • کد نوشته: 484067
  • ۲۵ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، سیدرضا نورانی با اعلام خبر از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی به عراق گفت: عراق به دلیل حمایت از تولید داخل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایجاد کرده بود اما چند روزی است که این ممنوعیت برداشته و صادرات از سرگرفته شده است که […]

    از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی به عراق/لزوم نظارت بیشتر بر استانداردهای صادراتی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، سیدرضا نورانی با اعلام خبر از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی به عراق گفت: عراق به دلیل حمایت از تولید داخل ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایجاد کرده بود اما چند روزی است که این ممنوعیت برداشته و صادرات از سرگرفته شده است که غالبا سبزی و صیفی نیز صادر می‌شود.

    وی ادامه داد: البته کشور عراق باید برنامه درست و مدونی به صادرکنندگان ما ارائه دهند و اینگونه نباشد که یکباره ممنوعیت ایجاد کند و صادر کنندگان متضرر شوند.

    رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر محصولات کشاورزی ما به کدام کشورها صادر می‌شود، گفت: روسیه، کشورهای CIS، کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، پاکستان و افغانستان مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی ما هستند.

    نورانی در ادامه به چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره و تاکید کرد: در برخی از کشورهای هم مرز با ایران، بازارچه‌های مرزی وجود دارد که متاسفانه استانداردهای صادراتی در آنجا رعایت نمی‌شود. یعنی محصولات در هر بسته‌بندی صادر می‌شوند و همین امر باعث می‌شود بخشی از محصولات در این مسیر از بین برود. به همین دلیل باید بر صادرات به کشورهای همسایه نظارت بیشتری داشته باشیم تا محصولات از بین نرود و به بازار هدف برسد.

    وی با اشاره به اینکه کیفیت کالا صادراتی بسیار مهم است، گفت: عدم رعایت استاندارد باعث می شود که حتی کالاهای صادراتی نیز ارزان‌تر فروخته شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *