×
×

افراد از خرید گوشت کنار جاده اجتناب کنند

  • کد نوشته: 482869
  • ۲۳ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، امین اسدی گفت: بنابر آمار اعلامی وزارت بهداشت ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند. به گفته او، تب کریمه کنگو به عنوان بیماری مشترک دام و انسان در فصل گرما ظهور پیدا می کند و از طرق مختلف […]

    افراد از خرید گوشت کنار جاده اجتناب کنند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، امین اسدی گفت: بنابر آمار اعلامی وزارت بهداشت ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند.

    به گفته او، تب کریمه کنگو به عنوان بیماری مشترک دام و انسان در فصل گرما ظهور پیدا می کند و از طرق مختلف کشتار یا گزش کنه به انسان منتقل می شود که در صورت رعایت توصیه بهداشتی، بیماری قابل کنترل است.

    اسدی در توصیه ای به دامداران گفت: دامداران نسبت به سم پاشی اماکن دامی علیه تب کریمه کنگو اقدام کنند چراکه این موضوع باعث از بین رفتن کنه های ناقل می شود. همچنین از له کردن و برداشتن کنه روی بدن دام به سبب انتقال ویروس خودداری کنند.

    مشاور رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در کشتارگاه ها افراد علاوه بر استفاده از دستکش، روپوش و کلاه از تماس مستقیم با لاشه اجتناب کنند. هر چند در کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی این نکات رعایت می شود.

    اسدی با تاکید بر اجتناب افراد از خرید گوشت کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارتی بر گوشت های کنار جاده نیست، افراد از خرید گوشت های غیرمجاز و همچنین خوردن جگر خام و گوشت نیم پخته اجتناب کنند. در صورت کشتار دام لاشه را به مدت ۲۴ ساعت و جگر ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *