×
×

افزایش ٢۵ درصدی قیمت جوجه یک‌روزه سال ١٣٩٨

  • کد نوشته: 8544
  • ۱۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٨ به عدد ۴٨٩,٢٠ رسید که معادل ١٩.٣۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. شاخص مرغداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل بجز فصل زمستان بقیه فصول با افزایش روبرو بوده­ و بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط […]

    افزایش ٢۵ درصدی قیمت جوجه یک‌روزه سال ١٣٩٨
  • شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٨ به عدد ۴٨٩,٢٠ رسید که معادل ١٩.٣۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. شاخص مرغداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل بجز فصل زمستان بقیه فصول با افزایش روبرو بوده­ و بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به فصل بهار (۵۶.٣٠ ) و کمترین آن مربوط به فصل زمستان (٧.٠-) درصد بوده است. شاخص مرغداری های صنعتی نسبت به فصل قبل برای فصل های بهار و زمستان با کاهش و دو فصول دیگر با افزایش همراه بوده و بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل تابستان و معادل ١١,٨٧ درصد می باشد. همچنین بیشترین کاهش نسبت به فصل قبل در فصل بهار معادل ١٨.٩٣ درصد بوده است.

    در سال ١٣٩٨ متوسط شاخص قیمت در اکثر استان‌ها بجز استان قم نسبت به سال ٩٧ با افزایش روبه‌رو بوده اند. بطوری که بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان سیستان و بلوچستان با ۵٨,٧٢ درصد داشته است. شاخص استان قم در سال ١٣٩٨ نسبت به سال قبل با کاهشی معادل ٣.٢٧- درصد روبه رو بوده است.

    گروه­های اصلی

    1. مرغ

         در سال١٣٩٨ شاخص گروه مرغ به ۵۶۵,۶۵ واحد رسید که در مقایسه با سال قبل ٢٢.۴١ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ۵٩.۴١ درصد داشته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ١٩.۶۴ ،٢١.٢۵ و ٢۵.۴٨ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته ­اند.

    1. تخم مرغ

    در سال ١٣٩٨ شاخص گروه تخم مرغ به ٣٢٠,٧٠ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۶.٧٩ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ٣٢.۶۵ درصد داشته است. شاخص تخم مرغ خوراکی در سال ٩٨ نسبت به سال قبل ٢.٢١- درصد کاهش و شاخص تخم مرغ نطفه دار معادل١۶.۶٠ درصد افزایش یافته است. همین اطلاع برای این اقلام در  در سال ٩٧ به ترتیب معادل ٣۶.۶٨ و ٢٨.۵٢ درصد بوده است.

    1. سایر

    این گروه شامل کود می­باشد که در سال ١٣٩٨ شاخص آن به ١۵٩٩,٨٧ رسیده که در مقایسه با سال قبل ۶٩.۴۶ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص مذکور در سال ١٣٩٧ معادل ٧.٧٩ درصد بوده است. شاخص مذکور در تمام فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل پاییز و معادل ٧٩.٢٩ درصد بوده است.

    ایلنا

    سرویس خبری : دام ، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *