×
×

امضای سند پروژه همکاری‌های فنی پسته (TCP) بین ایران و فائو

  • کد نوشته: 483359
  • ۲ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، پروژه همکاری‌های فنی پسته بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در راستای ساماندهی و استانداردسازی زنجیره کامل تولید تا عرضه محصول پسته ایران که یکی از محصولات مهم باغبانی از نظر سطح زیر کشت، تولید […]

    امضای سند پروژه همکاری‌های فنی پسته (TCP) بین ایران و فائو
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، پروژه همکاری‌های فنی پسته بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در راستای ساماندهی و استانداردسازی زنجیره کامل تولید تا عرضه محصول پسته ایران که یکی از محصولات مهم باغبانی از نظر سطح زیر کشت، تولید و صادرات است،در حضور وزیر جهاد کشاورزی به امضای محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و پوباک دهوج جی‌سی سرپرست دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران رسید.

    محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم به تجربیات ایران در زمینه تولید و افزایش بهره‌وری در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه شیلات، آبزی‌پروری، دامپروری، طیور، باغبانی، زراعت و همچنین طرح‌های مربوط به آب و خاک از جمله آبخیزداری و آبخوانداری دارای تجربیات ارزنده‌ای است.

    او با تأکید بر تغییرات آب و هوایی و محدودیت منابع در کل دنیا و اهمیت آن، گفت: در کشورمان با روش‌های علمی و جدید به دنبال کاهش خسارات در تولید هستیم.

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی برای به حداقل رساندن ضایعات از جمله برنامه‌های این وزارتخانه است، تصریح کرد: استفاده از دانش و کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و همچنین هوشمندسازی کشاورزی نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

    او افزود: فائو به‌عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای در کشاورزی می‌تواند نقش مهمی را برای تبادل اطلاعات، دانش و تجربه بین کشور‌های عضو ایفا کند.

    نیکبخت ادامه داد: سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد می‌تواند تجربیات موفق را از جمهوری اسلامی به سایر کشور‌ها منتقل کند و همچنین برعکس آن نیز می‌تواند رقم بخورد.

    او در پایان خواستار ارتباط نزدیک‌تر و بیشتر فائو با جمهوری اسلامی ایران شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *