×
×

بازگشت ۱۳ واحد مرغداری گوشتی راکد و مشکل دار در شهرستان مرند به چرخه تولید

  • کد نوشته: 485613
  • ۱۴ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از بازگشت 13 واحد مرغداری گوشتی راکد و مشکل دار در شهرستان مرند به چرخه تولید خبر داد.
    بازگشت ۱۳ واحد مرغداری گوشتی راکد و مشکل دار در شهرستان مرند به چرخه تولید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی(ایرانفودنیوز) به نقل ازفارس، اسماعیل الهیاری امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بهبود اشتغال و در راه‌اندازی مجدد واحد‌های تولیدی راکد در شهرستان مرند در راستای شعار سال، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند با هدف مرتفع کردن مشکلات حوزه تولید و پشتیبانی از تولیدکننده، تصمیم گرفت واحد‌های مرغداری را که قابلیت برگشت به چرخه تولید دارند، شناسایی کند، بر این اساس با برگزاری جلسات متعدد و تخصصی با مرغداران و بررسی مشکلات آن‌ها و جذب سرمایه گذار، دو  واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت۹۰ هزار قطعه که حدود هفت سال است از چرخه تولید خارج شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی  افزایش ظرفیت به ۴۵ هزار قطعه و جوجه ریزی در آذرماه سال جاری به چرخه تولید بازگردانده شد.

    وی افزود: فعالیت این واحدها در قالب تولید قراردادی پس از هفت سال توقف از یک ماه پیش آغاز شده است.

    الهیاری ادامه داد: با راه‌اندازی این مرغداری‌ها به ظرفیت ۷۰ هزار قطعه، تولید گوشت مرغ در شهرستان مرند در هر دوره ۱۳۶ تن افزایش می‌یابد و نهاده‌ مورد نیاز این واحد به صورت قراردادی و از طریق مباشر تامین و در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد.

    وی، تامین گوشت سفید مورد نیاز در استان و ایجاد اشتغال را دلایل راه‌اندازی این واحدها عنوان کرد و افزود: با راه اندازی دوباره واحدهای جدید برای ۷۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

    معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند خاطرنشان کرد: یک سال پیش نیز در قالب ساماندهی مرغداری‌ها ۱۰ واحد مرغداری گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت۱۰۰ هزار قطعه گوشتی و۳۰ هزار قطعه تخمگذار با اخد مجوز به چرخه‌ تولید بازگشته بودند.

    الهیاری متذکر شد: شهرستان مرند با ۱۲۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار و ۹ واحد مرغ مادر گوشتی و تخمگذار و جوجه یک روزه گوشتی و تخم گذار از قطب‌های مهم و دارای رتبه  تولید گوشت و تخم مرغ در آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

    منبع: خبرگزاری فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *