×
×

برداشت وش پنبه به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد

  • کد نوشته: 484132
  • ۱ آبان ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد و کشاورزی از برداشت حدود ۱۲ هزار تن وش پنبه از مزارع تا پایان مهر خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال برداشت وش پنبه به ۳۰۰ هزار تن […]

    برداشت وش پنبه به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد و کشاورزی از برداشت حدود ۱۲ هزار تن وش پنبه از مزارع تا پایان مهر خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال برداشت وش پنبه به ۳۰۰ هزار تن برسد.

    او با بیان اینکه برداشت وش پنبه از شهریور در گلستان آغاز شده است، افزود: از اوایل آبان، مابقی استان‌ها، کار برداشت را آغاز می‌کنند.

    هزارجریبی ادامه داد: اکنون ۲۰ دستگاه کمباین غوزه چین و وش چین در اراضی پنبه مشغول برداشت هستند.

    او افزود: با توجه به اهمیت کیفیت پنبه برای صنایع پنبه‌پاک‌کنی، از کشاورزان خواست استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های برداشت پنبه را رعایت کنند.

    هزارجریبی در توصیه‌ای به پنبه کاران گفت: پنبه کاران در مناطق مرطوب، هنگام باران، برداشت این محصول را انجام ندهند و از برداشت غوزه نارس پرهیز کنند.

    مجری طرح پنبه وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: هنگام حمل و نقل وش پنبه، از پلاستیک و یا نخ‌های پلاستیکی استفاده نشود، زیرا الیاف پنبه مصنوعی با الیاف طبیعی فرق می‌کند و در صورت مخلوط شدن، برای صنایع ریسندگی مشکل‌ساز خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *