×
×

برداشت ۱۴۰ هزار تن گوجه‌ فرنگی از مزارع استان بوشهر

  • کد نوشته: 485291
  • ۵ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه میزان برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع استان رو به افزایش است گفت: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار تن محصول گوجه‌ فرنگی از مزارع استان برداشت شده است.
    برداشت ۱۴۰ هزار تن گوجه‌ فرنگی از مزارع استان بوشهر
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم ، کبری توکلی با اشاره به اینکه این استان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل است، اظهار داشت: کشت نشاء این محصول همه ساله در مردادماه آغاز و زمان برداشت آن از نیمه دوم آبان ماه است.

    وی کشت سطح اراضی گوجه فرنگی استان بوشهر را ۱۰ هزار ۲۰۰ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اجرا الگوی کشت سطح زیر کشت از ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار سال گذشته امسال یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافت و به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار رسید.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به افزایش برداشت محصول گوجه‌فرنگی از مزارع استان تصریح کرد: با گذشت حدود ۲ ماه از آغاز برداشت گوجه‌ فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تاکنون حدود ۱۴۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

    توکلی افزود: برداشت از مناطق تنگ‌ارم و بوشکان شهرستان دشتستان آغاز شده و هم اکنون برداشت محصول گوجه‌فرنگی در اراضی شهرستان‌های دشتی و دیر ادامه دارد. با توجه به تناسب عرضه و تقاضا در بازار و ظرفیت مناسب تولید، قیمت این محصول تعدیل شده و رضایت‌مندی نسبی در بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برقرار است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پایان برداشت محصول گوجه‌ فرنگی تا فروردین سال آینده اعلام و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌ فرنگی تولید شود که افزون بر ۱۰۰ هزار تن آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

    توکلی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر برای فرآوری به کارخانه‌های تولید رب گوجه‌ فرنگی ارسال می‌شود تصریح کرد: مابقی محصول حدود ۳۵۰ هزار تن به‌صورت تازه‌خوری در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

    وی اوج برداشت محصول گوجه‌فرنگی از مزارع استان را ماه‌های دی و بهمن دانست و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان نسبت به برنامه‌ریزی لازم برای زمان مناسب برداشت و عرضه به بازار و رعایت دستورالعمل الگوی کشت اقدام کنند تا از وارد شدن خسارت به محصول و افت قیمت و ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.

    منبع: تسنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *