×
×

برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور

  • کد نوشته: 482991
  • ۴ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای شمال کشور گفت: تاکنون ۶۴ هزار تن چای از باغات چایکاران خریداری شده که ارزش اقتصادی آن ۸۰۰ میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۳۰ هزار تن […]

    برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای شمال کشور گفت: تاکنون ۶۴ هزار تن چای از باغات چایکاران خریداری شده که ارزش اقتصادی آن ۸۰۰ میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت می‌شود، افزود: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۵۳ درصد از مجموع مطالبات پرداخت شده است.

    جهانساز در ادامه با اشاره به اینکه در چین اول کارخانجات سهم خود را به موقع پرداخت کردند، تصریح کرد: کارخانجات ۴۵ روز فرصت دارند که مطالبات چایکاران را پرداخت کنند اما امسال جلوتر از آن موعد مقرر مطالبات پرداخت شده است.

    وی به پرداخت ۷۳ درصدی مطالبات سهم کارخانه داران اشاره و اضافه کرد: تا به امروز ۱۳ هزار تن چای خشک تولید شده که پیش بینی می‌شود میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد.

    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش تولید داریم، گفت: علاوه بر این بهزارعی تلاش شده در راستای افزایش کمی و کیفی تولید چای پژوهشکده نیز ارقام جدید نیز معرفی شود.

    وی با اشاره به قرارداد واردات ۱۰ رقم جدید چای گفت: ارقام ژاپنی سازگارتر با محیط ایران هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *