×
×

برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای مقابله با گرانی/ افزایش میزان توزیع مرغ و گوشت

  • کد نوشته: 4468
  • ۲۲ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: سیاست‌های کلان برگزاری نمایشگاه‌ها  به استانداران واگذار شده اما اجرا، فروش و واگذاری غرفه و حتی بازرسی را خود اصناف انجام می‌دهند. وی ادامه داد: اقلام اساسی، ۱۵ تا ۲۰ […]

  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: سیاست‌های کلان برگزاری نمایشگاه‌ها  به استانداران واگذار شده اما اجرا، فروش و واگذاری غرفه و حتی بازرسی را خود اصناف انجام می‌دهند.

    وی ادامه داد: اقلام اساسی، ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه های بهاره عرضه می‌شود.

    قبادی در خصوص اختلاف قیمت مصوب مرغ و گوشت  با بازار گفت: تشکل مربوطه و وزارت جهاد  کشاورزی، قیمت‌ پیشنهادی مرغ را برای قیمت گذاری به سازمان حمایت می‌برند و پس از  بررسی،  قیمت نهایی تصویب می‌شود.

    وی ادامه داد: ما قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را برای مرغ پذیرفتیم اما در ادامه به مشکل برخوردیم. مرغداران در بحث نهاده‌های دامی به دلیل مشکلات نقل و انتقال ارزی با چالش مواجه شدند و این امر در تعیین قیمت نهایی بسیار اثرگذار است.

    قبادی نوسانات نرخ ارز و دیر و زود شدن حمل و نقل نهاده‌ها و کنجاله‌ها را موجب آسیب به جوجه ریزی اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۲۰ هزار تن گوشت منجمد در گمرک متوقف است برای این که پول فروشنده خارجی هنوز به دستش نرسیده و این کالا هنوز مال ما نیست و تا پول کالا به دست طرف خارجی نرسد امکان ترخیص آن وجود ندارد.

    قبادی بیان کرد: با وجود این مشکلات ما عرضه را در میادین افزایش دادیم تا قیمت متعادل شود. امروز در میادین میوه و تره بار ۱۰ هزار تن مرغ   و گوشت عرضه شد و همچنین مرغ  منجمد با قیمت  ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود. عدد ۱۷ هزار تومان در فروشگاه‌های سطح شهر است.

    رئیس ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، در مورد مرغ و گوشت مشکل وجود دارد، اما در توزیع مابقی اقلام مشکلی نیست و نباید ناامیدی را به سطح جامعه تزریق کنیم.

    در ادامه موسوی معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه امسال برگزار نمایشگاه به استانداران و کاگروه تنظیم بازار در هر استان واگذار شده است: یکی از شرایط برگزاری نمایشگاه‌ها، کاهش قیمت نسبت به بازار بوده بر این اساس قیمت‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به بازار کمتر است.

    وی افزود: مردم می‌توانند آجیل را ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در این نمایشگاه‌ها تهیه کنند و در سایر کالاها همچون پوشاک میزان تخفیف بیشتر است. معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در نمایشگاه‌ها زیر قیمت عرضه می‌شود ادامه داد: کار پایش و رصد قیمت‌ها هم به طور مستمر انجام می گیرد.

    موسوی گفت: اگر شرایط عرضه فراهم باشد گوشت و مرغ هم به فراخور در نمایشگاه‌های بهاره با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

    حراج فصلی فروشگاه ها راهکار مناسب تری نسبت به نمایشگاه بهاره است

    فراهانی رئیس اتاق اصناف در ارتباط تلفنی گفت: ما به اصناف قول داده بودیم که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و رکود بازار که مشکلاتی برای اصناف به دنبال داشته است،  نمایشگاه‌های بهاره امسال برگزار نشود.

    فراهانی افزود: به صنوف گفتیم از طریق فروش‌های فوق العاده و حراج‌ها کالاهایشان را با تخفیف در اختیار مردم قرار دهند که اگر این موضوع امسال جواب دهد  که تاکنون جواب داده و قیمت‌ها نسبت به یکی ۲ ماه پیش پایین‌تر آمده ، سال آینده، دیگر نمایشگاه بهاره برگزار نخواهیم کرد و از طریق همین حراج‌ها پاسخگوی نیاز مردم با قیمت مناسب خواهیم بود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *