×
×

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی گفت:
تامین ۳۵ هزار تن آفت کش تا پایان سال

  • کد نوشته: 485071
  • ۳ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • هیچ کمبودی در تامین آفت کش نداریم و حدود ۳۵ هزار تن آفت کش تا پایان سال تامین خواهد شد.
    تامین ۳۵ هزار تن آفت کش تا پایان سال
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از موج ،رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی در نشست دهمین دوره انجمن صنایع تولید کنندگان سموم کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین آفت کش نداریم گفت:حدود ۳۵ هزار تن آفت کش تا پایان سال تامین خواهد شد. 

    مسعود گیل آبادی افزود:از این ۳۵ هزار تن ۹۷ درصد در داخل تولید می‌شود و ۳ درصد هم سموم جدیدی است که پایه اروپایی دارد و وارد می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه ۶۵۸ مورد سم ثبت شده در کشور داریم ادامه داد:از این مقدار ۱۸ درصد پرخطر، ۲۲ درصد متوسط خطر و ۶۰ درصد کم خطر هستند. 

    به گفته گیل آبادی سیاست‌ این است که سموم پرخطر حذف و به جای آن سموم کم خطر جایگزین شود.

    وی تصریح کرد:تولید سموم و آفت کش‌ها براساس استانداردها فائو صورت می‌گیرد و در همه دنیا نیز استانداردها یکی است.

    رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی با بیان اینکه برخی از سموم وارداتی از چین و هند کیفیت نداشته و به محصولات آسیب زده است گرداخت و گفت: پیشنهاد ما جلوگیری از واردات سموم آماده مصرف است که در داخل امکان تولید آن وجود دارد. پیشنهاد دوم نیز حذف ارز ترجیحی و نیمایی آماده مصرف‌هاست تا تعادل برقرار شود. همچنین  باید تعرفه سموم آماده مصرف افزایش یابد و فعالیت‌های ترویجی نیز بیشتر شود.

    گیل آبادی اظهار داشت:از سال گذشته تا کنون ۲۷۷۹تن سم به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان و قزاقستان صادر شده است.

    به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار ارز برای تکنیکال و آماده مصرف نیاز داریم و تاکنون نیز ۱۴۰ میلیون دلار ارز نیز تامین شده است.

    منبع: خبرگزاری موج

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *