×
×

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده استارتر کالچرهای صنایع لبنی:
تلاش برای تولید استارتر کالچرهای صنایع لبنی باکیفیت در ایران/ تولید پروبیوتیک‌های باکیفیت و قابل رقابت

  • کد نوشته: 485298
  • ۵ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه استارتر کالچرهای مورد استفاده صنایع لبنی در ایران از طریق واردات تامین می‌شوند، افزود: توانسته‌ایم این مواد را تولید کنیم و در صدد افزایش کیفیت آن هستیم.
    تلاش برای تولید استارتر کالچرهای صنایع لبنی باکیفیت در ایران/ تولید پروبیوتیک‌های باکیفیت و قابل رقابت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، محمدهادی اسکندری با بیان اینکه در صنعت لبنیات برای تولید موادی از جمله ماست، دوغ و پنیر که تخمیری هستند، به باکتری‌هایی نیاز داریم که اصطلاحا به آن استارتر کالچر یا مایه‌ی ماست و پنیر می‌گویند، عنوان کرد: باکتری‌های تولید شده در این شرکت، اگرچه کیفیت محصولات مشابه خارجی را ندارند، اما امکان ارتقای کیفی آنها وجود دارد و ما در این جهت تلاش می‌کنیم.

    وی گفت: همچنین در این شرکت باکتری‌های پروبیوتیک نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود که در زمینه دستیابی به فناوری تولید باکتری های سودمند، پیشگام و موفق بوده است.

     این استاد دانشگاه با اشاره به تولید باکتری‌های پروبیوتیک در این شرکت، گفت: باکتری‌های پروبیوتیک این شرکت دارای کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی می باشند ولی در مورد استارتر کالچرها باید پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد تا به کیفیت نمونه‌های مشابه خارجی نزدیک شود.

    اسکندری در خصوص استارتر کالچرها گفت: فرایند تولید این مواد به‌صورت صفر تا صد توسط شرکت انجام می شود.

    وی در مورد اهمیت تامین این مواد افزود: اگر در تامین این محصولات اختلالی ایجاد شود، عملا تولید محصولات لبنی از جمله ماست، دوغ، پنیر و… متوقف خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت فوق افزود: ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان از دولت انتظار حمایت بیشتری داریم ولی متاسفانه اهمیت این موضوع توسط تصمیم گیرندگان به خوبی درک نشده است و کمک های اعمال شده جوابگو نبودند، از همین رو انتظار می رود که کمک های بیشتری صورت پذیرد تا روند دستیابی به این دانش فنی تسریع و  وابستگی به واردات کمتر شود.

    اسکندری در پایان افزود: هر تولیدی، نیاز به دانش فنی دارد و این دانش فنی است که بین کشورهای مختلف تفاوت ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل تولید در یک کشوری باعث سوددهی و در کشور دیگری با ضرر مواجه خواهد شد. یکی از وظایف حاکمیت این است که راهی پیش پای شرکت‌ها برای انتقال دانش فنی از کشورهای دیگر قرار دهد، اما این مسئله در کشور ما به درستی مدیریت نمی شود.

    منبع: خبرگزاری ایلنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *