×
×

توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گامی مؤثر برای صادرات

  • کد نوشته: 2325
  • ۱۹ اسفند ، ۱۳۹۶
  • ۰
  • امیر خسرو فخریان رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز در نشست خبری اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و شکلات و کالای خواب می پردازد و به عنوان یک بازوی اصلی در بحث تنظیم بازار فعالیت می کنند. وی افزود: هم اکنون ۹۰ شرکت مستقل ، شامل ۱۱۰ […]

  • امیر خسرو فخریان رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز در نشست خبری اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و شکلات و کالای خواب می پردازد و به عنوان یک بازوی اصلی در بحث تنظیم بازار فعالیت می کنند.

    وی افزود: هم اکنون ۹۰ شرکت مستقل ، شامل ۱۱۰ برند و سه هزار و ۵۰۰ شعبه عضو اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای هستند.

    فخریان بیان کرد: کالاهای موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین تر از نرخ بازار به فروش می رسد. البته  سیاست فروشگاه‌های زنجیره‌ای با یکدیگر متفاوت است و تعدادی با تخفیفات بیشتری کالاهای خود را به فروش می رسانند. علاوه بر این موارد برنامه‌های بسیاری در خصوص بازرسی دوره‌ای از اعضای اتحادیه و شرکت‌هایی که به تازگی عضو اتحادیه شده اند صورت گرفته است.

    رئیس اتحادیه‌ کشوری فروشگاه های زنجیره ای ادامه داد: براساس نتیجه بازرسی اتحادیه، میزان شکایت از فروشگاه های زنجیره ای عضو اتحادیه اندک بوده است و افراد با مشکل خاصی مواجه نبوده اند.

    فخریان با بیان اینکه تاکنون هیچ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در خارج از کشور افتتاح نشده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در سال آینده این فروشگاه‌ها در خارج از کشور افتتاح شوند. عراق و برخی دیگر از کشورهای همسایه از جمله کشور هدف خواهند بود. این امر موجب افزایش میزان صادرات تولیدات داخلی و درآمد زایی برای تولیدکنندگان خواهد شد.

    وی در خصوص کمبود عرضه تخم مرغ در بازار و افزایش قیمت آن تصریح کرد: شیوع آنفلوانزا میان مرغ های تخم گذار موجب شد تا بخش زیادی ازطیوراز بین بروند، به همین سبب برنامه ای برای واردات توسط دولت و عرضه آن با نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

    فخریان در خصوص عرضه برنج خارجی و یا هندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای حمایت از کشاورزان ، واردات برنج در مقاطعی از سال ممنوع می‌شود و از آنجا که بخش عمده‌ای از واردات از کشور هند انجام می‌شود، تاجران هندی براساس ممنوعیت‌های واردات برنج به ایران، قیمت برنج را تغییر می‌دهند.

    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان ادامه داد: بنابراین برنج هندی عموماً با یک نوسان قیمت مواجه می‌شود و ما هم در عرضه برنج هندی فروشگاه‌ها با یک قیمت ثابت و بدون نوسان آن را به مصرف کننده عرضه کنیم.

    این رئیس اتحادیه با توجه به اینکه سهم بازار فروشگاه های زنجیره ای در کشورهای دیگر ۷۰ درصد است، یادآور شد: طبق برنامه پنجم توسعه، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید ۲۰ درصد باشد اما هم اکنون حدود ۱۰ درصد است. این در حالی است که هرچه تعداد فروشگاه های زنجیره ای بیشتر باشد، رقابت بیشتر و مردم کالاها را با قیمت مناسب تری خریداری می کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *