×
×

تولید امسال پنبه به ۷۵ هزار تن می‌رسد

  • کد نوشته: 484041
  • ۲۲ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمدحسین کاویانی گفت: با توجه به کاهش سطح زیرکشت پنبه نسبت به مدت مشابه سال قبل، پیش بینی می‌شود که تولید پنبه به ۷۵ هزار تن برسد. او با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز […]

    تولید امسال پنبه به ۷۵ هزار تن می‌رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمدحسین کاویانی گفت: با توجه به کاهش سطح زیرکشت پنبه نسبت به مدت مشابه سال قبل، پیش بینی می‌شود که تولید پنبه به ۷۵ هزار تن برسد.

    او با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، افزود: طی سال‌های اخیر بخش اعظم پنبه مورد نیاز از طریق واردات تامین شده است، درحالیکه با استفاده از بذور جدید و روش‌های کاشت، داشت و برداشت و حمایت‌های لازم از کشاورزان امکان خودکفایی وجود دارد.

    کاویانی ادامه داد: بنابر آمار در سال‌های نه چندان دور ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن پنبه در کشور تولید شده است و همواره پتانسیل تولید ۵۰۰ هزارتن پنبه محلوج در کشور وجود دارد.

    مدیرعامل صندوق پنبه گفت: با توجه به آنکه خودکفایی ۱۰۰ درصدی پنبه جزء ۵ محصول اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است، جای این سوال مطرح است که آیا برنامه‌ای برای حمایت از کشاورزان پنبه کار دارند تا امر خودکفایی و بی نیازی از واردات در کشور محقق شود.

    او درباره آخرین وضعیت واردات پنبه گفت: بنابر آمار گمرک ۴۶ هزار تن پنبه وارد کشور شده و نیاز است که تا پایان سال همین میزان وارد شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *