×
×

تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری

  • کد نوشته: 477777
  • ۷ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، عطاالله ابراهیمی در بازدید از ذخیره سازی، سورتینگ و توزیع سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ سردخانه دومداره در سطح استان فعال است. وی با اشاره به اینکه هفت سردخانه دیگر در چهارمحال و بختیاری در حال احداث است، عنوان […]

    تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، عطاالله ابراهیمی در بازدید از ذخیره سازی، سورتینگ و توزیع سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ سردخانه دومداره در سطح استان فعال است.

    وی با اشاره به اینکه هفت سردخانه دیگر در چهارمحال و بختیاری در حال احداث است، عنوان کرد: ظرفیت موجود سردخانه‌های فعال استان حدود ۱۰۰ هزار تن می‌باشد.

    رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیب زمینی یکی از تولیدات مهم استان است، تصریح کرد: روزانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ تن سیب زمینی از این استان به سراسر کشور ارسال می‌شود.

    ابراهیمی موجودی سیب زمینی در استان را ۲۱ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار تن سیب زمینی بذری در چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شده است که از این میزان ۱۶ هزار تن در استان مورد مصرف قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت سیب زمینی می‌رود، افزود: سالانه حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

    رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: طی سال گذشته به دلیل کاهش میزان بارندگی تولید سیب زمینی در استان کاهش یافته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *