×
×

رتبه نخست استانی تالش در تولید عسل

  • کد نوشته: 483375
  • ۳ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، سعدالله نقدی با بیان اینکه برداشت عسل بهاره در تالش پایان یافته است، اظهار کرد: تالش رتبه اول تولید عسل را در گیلان به خود اختصاص داده است. وی افزود: کیفیت عسل تالش بسیار مطلوب است و مردم از شهرهای مختلف […]

    رتبه نخست استانی تالش در تولید عسل
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، سعدالله نقدی با بیان اینکه برداشت عسل بهاره در تالش پایان یافته است، اظهار کرد: تالش رتبه اول تولید عسل را در گیلان به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: کیفیت عسل تالش بسیار مطلوب است و مردم از شهرهای مختلف ایران طالب خرید عسل تالش هستند.

    نقدی ادامه داد: در حال حاضر ۹۵ هزار و ۳۴۸ کلونی زنبور در تالش وجود دارد که در این مورد نیز رتبه اول را در استان دارد.

    مدیر جهاد کشاورزی تالش تصریح کرد: به دلیل درآمد مطلوب زنبورداری و تولید عسل جوانان رغبت زیادی برای فعالیت در این عرصه دارند و هر روز بر تعداد متقاضیان زنبور داری افزوده می شود.

    وی با بیان اینکه لازم است برای فرآوری عسل تالش تدابیر ویژه ای اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: فروش عسل به صورت فراوری شده ارزش افزوده بیشتری را از تولید این محصول نصیب زنبور داران می کند.

    وی تصریح کرد: زمان نقش موثری در تولید عسل و توسعه زنبور داری در این شهرستان دارد و اخیرا دختران روستایی نیز برای کسب درآمد از مشاغل جانبی روستاییان به زنبور داری می پردازند.

    نقدی با بیان اینکه شهرستان تالش علاوه بر عسل، رتبه اول تولید شیر را نیز در گیلان به خود اختصاص داده است، گفت: با وجود منابع و مراتع کافی بیشترین جمعیت دام سبک و سنگین در تالش پرورش داده می شود.

    وی افزود: در این حوزه نیز زنان و دختران تالشی پا به پای مردان و حتی گاهی بهتر و بیشتر از مردان خانواده زحمت می کشند و نقش بزرگی در اقتصاد لبنیات این شهرستان دارند.

    مدیر جهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه در حمایت از متقاضیان و جوانان برای ورود به عرصه زنبور داری و دامپروری به منظور افزایش تولید شیر و عسل تالش آمادگی دارند تصریح کرد: بسیار خرسندیم جوانانی که برای کسب درآمد اغلب از تالش به تهران می رفتند با ارتقای آگاهی های خود برای کسب درآمد در زادگاه شان به روستا برگشته و در این بخش ها به کار و فعالیت پرداخته اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *