×
×

رشد ۵۴ درصدی صادرات محصولات میوه و تره بار

  • کد نوشته: 4171
  • ۳۰ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­سازمان توسعه تجارت ایران، سمیرا موسی پور دبیر میز میوه و تره بار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال، مجموع صادرات میوه و تره بار ۹۹۳ میلیون دلار برآورد شده که از لحاظ ارزشی ۵۴ درصد و از نظر وزنی ۱۸ […]

  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­سازمان توسعه تجارت ایران، سمیرا موسی پور دبیر میز میوه و تره بار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال، مجموع صادرات میوه و تره بار ۹۹۳ میلیون دلار برآورد شده که از لحاظ ارزشی ۵۴ درصد و از نظر وزنی ۱۸ درصد با مقایسه به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

    وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد صادرات در اغلب محصولات میوه و تره بار هستیم، افزود: این افزایش در محصول سیب درختی ۲۳ درصد، در خیار ۳۱ درصد و در محصول هندوانه ۷/۵ درصد بوده است.

    دبیر میز میوه و تره بار سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: صادرات محصولات میوه و تره بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کشور‌های عراق ۶۰ درصد، به کشور امارات ۶۱ درصد و به روسیه ۱۳۶ درصد رشد داشته است.

    گفتنی است، مهمترین بازار‌های صادراتی ایران در این گروه محصولات را کشور‌های عراق، امارات، روسیه، افغانستان، قطر، عمان شامل می‌شوند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *