×
×

رشد ۹ درصدی خرید برگ سبز چای/ تولید چای از ۳۰ هزار تن فراتر می‌رود

  • کد نوشته: 8904
  • ۱۲ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۶۹ هزار و ۲۹۸ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران […]

    رشد ۹ درصدی خرید برگ سبز چای/ تولید چای از ۳۰ هزار تن فراتر می‌رود
  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۶۹ هزار و ۲۹۸ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

    وی از پرداخت ۷۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی را به مرور به حساب چایکاران واریز می‌کنند.

    به گفته جهان ساز، ۷۸ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۲۲ درصد درجه ۲ است.



    رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه ۴۹ کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند، بیان کرد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون ۱۵ هزار و ۵۹۱ تن چای خشک استحصال شده است، پیش بینی می‌شود که تا پایان فصل حداقل تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد.

    وی با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش تمایل افراد به مصرف چای ایرانی عاری از سموم، کارخانه‌ها مشکلی در فروش ندارند، ضمن آنکه چای تولیدی در طول سال به فروش می‌رسد.

    رئیس سازمان چای با بیان اینکه قیمت چای در بازار نوسانی نداشته است، گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو چای ایرانی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان است.

    وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و پیش بینی تولید حداقل ۳۰ هزار تن چای خشک، رقمی بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ هزار تن از چای مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *