×
×

سرانه کنونی مصرف لبنیات کشور ۶۰ کیلو است

  • کد نوشته: 484579
  • ۱۴ آذر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف لبنیات در کشور ۵۵ تا ۶۰ کیلو است که نسبت به سنوات قبل روند کاهشی داشته ایم. او با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در کشور کمتر […]

    سرانه کنونی مصرف لبنیات کشور ۶۰ کیلو است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف لبنیات در کشور ۵۵ تا ۶۰ کیلو است که نسبت به سنوات قبل روند کاهشی داشته ایم.

    او با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در کشور کمتر از یک سوم متوسط جهانی است، افزود: سال ۸۹، سرانه مصرف لبنیات در کشور ۱۲۰ کیلو بود که متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه ها، سرانه مصرف لبنیات روند کاهشی به خود گرفت.

    ظفری ادامه داد: دولت با پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی باید لبنیات را ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرخ های فعلی به بازار عرضه کند تا سرانه مصرف لبنیات در کشور افزایش یابد.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: حمایت از تولید و پرداخت یارانه به مصرف کننده و همچنین توزیع شیرمدارس می تواند سرانه مصرف لبنیات را افزایش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *