×
×

سیاست واردات تیلاپیا در ازای صادرات باید دنبال شود

  • کد نوشته: 484587
  • ۱۴ آذر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، الویری، مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی گفت: در ابتدای امسال سهمیه کود شیمیایی یه عنوان یکی از اساسی‌ترین نهاده های ماهیان گرم آبی قطع شد و نرخ آن در بازار آزاد ۷ برابر افزایش یافت. به گفته او، با قطع سهمیه […]

    سیاست واردات تیلاپیا در ازای صادرات باید دنبال شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، الویری، مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی گفت: در ابتدای امسال سهمیه کود شیمیایی یه عنوان یکی از اساسی‌ترین نهاده های ماهیان گرم آبی قطع شد و نرخ آن در بازار آزاد ۷ برابر افزایش یافت.

    به گفته او، با قطع سهمیه کود شیمیایی و افزایش ۷ برابری در بازار آزاد، متوسط وزن ماهیان گرم آبی از ۱‌.۵ کیلو به ۷۵۰ گرم رسید.

    الویری از کاهش ۲۵ درصدی تولید ماهیان گرم آبی خبر داد و گفت: امسال برآورد می شود که تولید ماهیان گرم آبی به ۱۵۰ هزار تن برسد.

    مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی نرخ کنونی هر کیلو ماهی آزاد سرمزرعه را ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، آمور را ۱۳۰ هزار تومان، تیلاپیا را ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و سفید پرورشی را ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

    به گفته او، تولید گونه تیلاپیا در ۵ استان کشور مجاز است که طبق آمار سالانه ۸۶۰ هزار تن تولید می شود.

    الویری گفت: سیاست واردات تیلاپیا در ازای صادرات باید انجام شود، از این رو انتظار داریم که اگر مسئولان خواستار واردات تیلاپیا هستند، در مقابل صادرات کپور به عراق را هم باز کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *