×
×

شکر، گزینه بعد از برنج هند خواهد بود؟

  • کد نوشته: 483485
  • ۱۷ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران ( ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، جهان به طور فزاینده‌ای به صادرات شکر از این کشور جنوب آسیا وابسته شده است زیرا عرضه جهانی کاهش یافته است. بارندگی نامساعد در سراسر کمربندهای کشاورزی هند این نگرانی را برانگیخته است که تولید شکر کاهش می‌یابد. این ممکن است […]

    شکر، گزینه بعد از برنج هند خواهد بود؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران ( ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، جهان به طور فزاینده‌ای به صادرات شکر از این کشور جنوب آسیا وابسته شده است زیرا عرضه جهانی کاهش یافته است. بارندگی نامساعد در سراسر کمربندهای کشاورزی هند این نگرانی را برانگیخته است که تولید شکر کاهش می‌یابد.

    این ممکن است توانایی کشور برای صادرات را محدود کند. دولت هند در حال حاضر فروش گندم و برخی از انواع برنج را در خارج از کشور محدود کرده است تا از ذخایر داخلی و کاهش قیمت‌ها محافظت کند و بر بازارهای جهانی موادغذایی که قبلاً به دلیل آب وهوای بد و تشدید درگیری در اوکراین متزلزل شده است، فشار وارد کرده است.

    کارشناسان اظهار کردند که ممنوعیت صادرات برنج، سیگنال روشنی است که دولت نگران امنیت‌غذایی و تورم است و نگرانی در حال حاضر این است که دولت احتمالاً از این روند پیروی کند و در مورد شکر نیز کاری مشابه انجام دهد.

    آدیتیا جونجونوالا، رئیس انجمن کارخانه‌های قند هند اعلام کرد که مزارع نیشکر در مناطق اصلی تولید در ماه ژوئن باران کافی نداشتند که منجر به فشار محصول شد. این گروه انتظار دارد تولید شکر با کاهش ۳.۴ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۱.۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ برسد. با این حال، عرضه می‌تواند تقاضای داخلی را برآورده کند.

    در همین حال، هند قرار است از شکر بیشتری برای سوخت زیستی استفاده کند. همچنین کارخانه‌ها ۴.۵ میلیون تن را به سمت تولید اتانول سوق می‌دهند که ۹.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کارشناسان اظهار کردند که هند ممکن است در این سطح تولید، هیچ صادراتی نداشته باشد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، هند قبلا صادرات شکر را محدود کرده بود. برای فصل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، محموله‌ها ۶.۱ میلیون تن است که نسبت به ۱۱ میلیون تن سال قبل کاهش یافته است. در فصل آینده، تحلیلگران انتظار دارند که با خطر افزایش بیشتر قیمت‌های جهانی تنها ۲ تا ۳ میلیون تن مجاز باشند و یا اصلاً نداشته باشند. تایلند نیز ممکن است شاهد کاهش تولید باشد. تولید کمتر در مناطق دیگر مانند آفریقای جنوبی و آمریکای مرکزی، می‌تواند به رالی دیگری دامن بزند.

    برداشت از اکتبر آغاز خواهد شد و بهبود اخیر در باران به نفع محصول خواهد بود اما مقامات تا زمانی که تولید را به طور کامل مشاهده کنند، صبر خواهند کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *