×
×

صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی ممنوع شد

  • کد نوشته: 3364
  • ۲۳ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، در پی افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی و مشتقات آن مانند رب گوجه فرنگی به دلیل کاهش تقاضا تصمیم بر آن شد که صادرات این محصولات متوقف شود. گوجه فرنگی اولین محصولی بود که به این دلیل وارد بحث ممنوعیت شد و ممنوعیت آن از آخرین روزهای […]

  • به گزارش ایسنا، در پی افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی و مشتقات آن مانند رب گوجه فرنگی به دلیل کاهش تقاضا تصمیم بر آن شد که صادرات این محصولات متوقف شود.

    گوجه فرنگی اولین محصولی بود که به این دلیل وارد بحث ممنوعیت شد و ممنوعیت آن از آخرین روزهای تابستان اجرا شد و در همین حین فشارها برای ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه فرنگی نیز افزایش یافت.

    بر همین اساس با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی و بخش‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک ایران ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی، رب گوجه فرنگی و خوراک دام و طیور را از روز پنج‌شنبه به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است.

    زمان ممنوعیت صادرات این محصولات تا اطلاع ثانوی اعلام شده است.

    در نامه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت دلیل این ممنوعیت صادرات، محدودیت عرضه سیب‌زمینی در بازار داخل و همچنین ضرورت تامین خوراک دام و طیور عنوان شده است.

    این تصمیم در حالی اجرا شده است که چند روز قبل علی معقولی، مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران گفته بود که تصمیمات خلق‌الساعه صادرات را مختل می‌کند و بازارهای صادراتی را از بین می‌برد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *