×
×

عرضه گوشت طیور ۷ درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 485983
  • ۲۶ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • بنابر آمار عملکرد کشتارگاه‌های رسمی در آذر امسال ۷ درصد مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
    عرضه گوشت طیور ۷ درصد کاهش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین گزارش های مرکز آمار ایران، گوشت مرغ با۱۸۰ هزار و ۱۰۶تن معادل ٩٧.۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

    گوشت بوقلمون  با ١٩۴٣ تن و سایر انواع طیور با ٢٨۴٣ تن به‌ترتیب یک درصد و ١.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش هفت درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

    مقدار عرضه گوشت طیور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ هشت درصد و برای شترمرغ ۵٢ درصد کاهش و برای بوقلمون ۴٩ درصد، برای بلدرچین ٣٨ درصد و برای سایر انواع طیور ٨٠  درصد افزایش داشته است.

    همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود چهار درصد کاهش داشته است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *