×
×

عوارض صادراتی گوجه‌فرنگی زراعی ۵۵ درصد شد

  • کد نوشته: 485241
  • ۴ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • گمرک در بخشنامه‌ای اعلام کرد که عوارض صادراتی گوجه‌فرنگی از ۲۶ آذر تا اطلاع ثانوی ۵۵ درصد شد.
    عوارض صادراتی گوجه‌فرنگی زراعی ۵۵ درصد شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا در متن بخشنامه گمرک آمده است:

    با عنایت به نامه‌ای در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ رئیس دفتر معاون اول ریاست جمهوری و با امعان نظر به نامه‌های در تاریخ ۲۲ و ۲۷ آذر ۱۴۰۲ سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و در اجرای بند ۶ تصمیمات جلسه تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ستاد تنظیم بازار، «عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی تحت ردیف تعرفه ۰۷۰۲۰۰۱۰ تا اطلاع ثانوی به میزان ۵۵ درصد تعیین شده است». لذا دستور فرمایید از تاریخ ۲۶  آذر۱۴۰۲ با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه نسبت به اخذ عوارض صادراتی تعیین شده به شرح فوق اقدام لازم معمول دارند.

    شایان ذکر است مطابق سوابق اشاره شده، صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای با ردیف تعرفه ۰۷۰۲۰۰۲۰ و گوجه فرنگی گیلاسی با ردیف تعرفه ۰۷۰۲۰۰۳۰ مشمول عوارض صادراتی نبوده و تشخیص زراعی بودن گوجه‌های صادراتی توسط معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان محل اظهار و تایید سیستمی در سامانه جامع امور گمرکی توسط  معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

    لذا شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *