×
×

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:
فسادی در واردات برنج نداشتیم/امسال کمتر از ۸۰۰هزارتن برنج وارد شد+ویدئو

  • کد نوشته: 485945
  • ۲۵ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • احمد خانی نوذری درباره انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی ضمن رد این موضوع گفت: در حوزه واردات برنج انحصاری نبوده و فسادی رخ نداده است.
    فسادی در واردات برنج نداشتیم/امسال کمتر از ۸۰۰هزارتن برنج وارد شد+ویدئو
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، احمد خانی نوذری، سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی ضمن رد این موضوع گفت: در حوزه واردات برنج انحصاری نبوده و فسادی رخ نداده است. وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته در حوزه واردات این محصول ارز ترجیحی نداشته و واردات برنج با ارز نیمایی انجام شده است.

    وی افزود: در طول یک دهه واردات سالانه برنج بین ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون تن بوده است. اگر متوسط واردات یک دهه برنج محاسبه شود این عدد ۱.۴ میلیون تن است.

    وی با تاکید بر اینکه ثبت سفارش واردات، انحصاری نبوده، ادامه داد: به تمام شرکت‌ها اجازه ثبت سفارش داده شده و بیش از ۱۲۰ شرکت واردات برنج را انجام دادند. همچنین هیچ شرکتی بیش از ۱۵ درصد واردات برنج نداشته و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این عدد بوده است.

    وی تصریح کرد: آمار وزارت جهاد کشاورزی در تولید برنج سال گذشته نشان می‌دهد تولید آن پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و بر اساس آمار رسمی گمرک هم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج سال گذشته وارد شد.

    خانی نوذری در پایان گفت: امسال تا امروز کمتر از ۸۰۰ هزار تن واردات برنج به ثبت رسیده و با توجه به مدیریت ثبت سفارش وزارت جهاد کشاورزی این عدد تا پایان سال زیر یک میلیون تن خواهد بود.

    منبع: کشاورز پلاس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *