×
×

قیمت برنج هندی کاهش یافت

  • کد نوشته: 484174
  • ۶ آبان ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، یک منبع دولتی هند پس از شکایت کشاورزان و صادرکنندگان که با توقف محموله‌ها به تجارت آسیب می‌رساند، به رویترز گفت که هند کف قیمت صادرات برنج باسماتی را از ۱۲۰۰ دلار به ۹۵۰ دلار در هر تن کاهش داده است. هند […]

    قیمت برنج هندی کاهش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، یک منبع دولتی هند پس از شکایت کشاورزان و صادرکنندگان که با توقف محموله‌ها به تجارت آسیب می‌رساند، به رویترز گفت که هند کف قیمت صادرات برنج باسماتی را از ۱۲۰۰ دلار به ۹۵۰ دلار در هر تن کاهش داده است.

    هند در ماه اگوست ۱۲۰۰ دلار به ازای هر تن حداقل قیمت صادراتی برای محموله‌های برنج باسماتی وضع کرده بود تا قیمت‌های محلی را پیش از انتخابات حفظ کند.

    انتظار می‌رفت که این قیمت با فرا رسیدن فصل جدید برداشت کاهش یابد اما دولت در ۱۴ اکتبر گفت که آن را تا اطلاع ثانوی حفظ خواهد کرد و خشم کشاورزان و صادرکنندگان را برانگیخت که گفتند محصولات فصل جدید برنج منجر به کاهش قیمت داخلی شده است.

    هند و پاکستان بزرگترین صادرکنندگان برنج باسماتی هستند. دهلی نو بیش از ۴ میلیون تن باسماتی، نوعی دانه بلند مرغوب که به خاطر عطر و طعمش معروف است و به کشورهایی مانند ایران، عراق، یمن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایالات متحده صادر می‌کند.

    طبق گزارش رویترز، یک فروشنده گفت که هند قرار است امسال برنج باسماتی بیشتری نسبت به سال قبل تولید کند زیرا کشاورزان مناطق زیر کشت خود را پس از بازگشت رکورد در سال گذشته گسترش داده‌اند. هند، بزرگترین صادرکننده برنج جهان، صادرات انواع برنج غیر باسماتی را نیز محدود کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *