×
×

قیمت شقه گوسفندی به ۴۸۰ هزارتومان رسید

  • کد نوشته: 483395
  • ۴ مرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علی اصغر ملکی گفت: اکنون هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۱۵ تا ۴۲۰ هزارتومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۴۷۰ تا ۴۸۰ هزارتومان به مصرف کننده عرضه می‌شود. به گفته او، با توجه به کاهش […]

    قیمت شقه گوسفندی به ۴۸۰ هزارتومان رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علی اصغر ملکی گفت: اکنون هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۱۵ تا ۴۲۰ هزارتومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۴۷۰ تا ۴۸۰ هزارتومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

    به گفته او، با توجه به کاهش عرضه دام و نوسان قیمت گوشت در بازار، مسئولان باید تدابیری را بیندیشند تا شاهد ایجاد تعادل در بازار باشیم.

    ملکی ادامه داد: گرچه مسئولان وزارت جهاد اعلام می‌کنند که توزیع گوشت‌های وارداتی بازار را به تعادل می‌رساند، اما میزان توزیع گوشت‌های وارداتی رقم چشمگیری نیست که در بازار اثر گذار باشد. از طرفی هم وزارت جهاد اعلام کردند که گوشت‌های ترخیضی اخیر به سبب آنکه مدت زمان آن چندان چشمگیر نیست، تنها مناسب مصارف صنعتی است.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه با واردات دام زنده از آفریقا موافق هستیم، گفت: در شرایط فعلی ۲ نرخی بودن قیمت گوشت در بازار فساد ایجاد کرده است که با واردات دام زنده و افزایش حجم توزیع گوشت‌های وارداتی علاوه بر تنظیم بازار می‌توان از فساد بازار گوشت هم جلوگیری کرد.

    او از حجم گسترده قاچاق دام خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، بسیاری از دامداران تمایل دارند که دام خود را به تجار آن سوی مرز‌ها عرضه کنند که این موضوع در کنار کشتار دام‌های مولد طی سال‌های اخیر ناشی از کمبود نهاده مشکلاتی ایجاد کرده است. براین اساس افرادی که موضوع مازاد را مطرح می‌کنند، تنها بدنبال دریافت مجوز صادرات هستند تا بتوانند با دلار دام تولیدی را عرضه کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *