×
×

نحوه تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز/ خرید گوشت از مراکز معتبر

  • کد نوشته: 483758
  • ۱۴ شهریور ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی اصغر ملکی راه‌های تشخیص انواع گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: یکی از این راه‌ها تشخیص بر اساس قیمت است. قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزانتر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود […]

    نحوه تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز/ خرید گوشت از مراکز معتبر
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، علی اصغر ملکی راه‌های تشخیص انواع گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: یکی از این راه‌ها تشخیص بر اساس قیمت است. قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزانتر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود ۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

    وی ادامه داد: گوشت دام ماده چرب بوده و البته دیرپز است. گوشت میش زردرنگ‌تر است و لیبل روی آن نیز زردرنگ است و دیر می پزد.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: گوشت بز دنبه ندارد و بز با وزن بالا گوشت دیر پزتری دارد.

    وی تصریح کرد: بهتر است مردم گوشت مورد نیاز خود را از مغازه‌های معتبر و آشنا خریداری کنند، زیرا مغازه‌های معتبر به کیفیت گوشتی که عرضه می‌کنند توجه بیشتری دارند و علاقه ندارند مشتری‌های خود را از دست بدهند.

    ملکی در پایان گفت: گوشت شیشک(گوشت بره نر به سن ۶ ماه تا ۱ سال) یک شقه اش حدود ۹ تا ۱۰ کیلو می‌شود. همچنین گوشت گوسفند لیبل مشخص دارد.  

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *