×
×

نیازی به محدودیت و ممنوعیت صادرات خرما در ماه رمضان نیست

  • کد نوشته: 486836
  • ۲۵ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به موجودی خرما در سردخانه‌ها امکان صادرات ۱۲۰ هزارتن خرمای مازاد در ماه رمضان وجود دارد.
    نیازی به محدودیت و ممنوعیت صادرات خرما در ماه رمضان نیست
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رشید فرخی گفت: بنابر آمار یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید شد که با احتساب ذخایر فعلی موجود در سردخانه‌ها نه تنها کمبودی برای عرضه ماه رمضان نداریم، بلکه به سبب موجودی بالای ۵۰ درصد تولید در سردخانه‌ها با مازاد محصول بر نیاز کشور روبرو هستیم.

    او قیمت کنونی هرکیلو خرما درب سردخانه را ۷۸ تا ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب تورم ۴۰ درصد، خرما جزء کالا‌هایی است که درصد افزایش قیمت آن از تورم پایین‌تر است.

    رشید فرخی ادامه داد: با توجه به آنکه معیشت خانوار استان‌های مرزی به خرما وابسته است، از این رو هرگونه محدودیت و ممنوعیت صادرات در اقتصاد و معیشت این خانوار‌ها اثر گذار است. از این رو انتظار می‌رود که در ماه رمضان به جهت مازاد تولید، محدودیت و ممنوعیتی ایجاد نشود تا ۱۲۰ هزارتن خرمای مازاد صادر شود.

    رئیس انجمن خرما درباره آینده بازار خرما گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت خرما در ماه رمضان نوسانی نداشته باشد و در صورت تلورانس تغییر قیمت با عرضه مستقیم در میادین، بازار را کنترل می‌کنیم چراکه کمبودی در عرضه خرما نداریم.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *