×
×

هند بازار را غافلگیر کرد!

  • کد نوشته: 484108
  • ۳۰ مهر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هند محدودیت صادرات شکر را فراتر از اکتبر تمدید کرد، زیرا دومین تولیدکننده بزرگ جهان در تلاش است تا قیمت‌های داخلی را با افزایش عرضه قبل از انتخابات ایالتی کاهش دهد. محدودیت صادرات هند احتمالاً قیمت‌های نیویورک و لندن افزایش می‌دهد که […]

    هند بازار را غافلگیر کرد!
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هند محدودیت صادرات شکر را فراتر از اکتبر تمدید کرد، زیرا دومین تولیدکننده بزرگ جهان در تلاش است تا قیمت‌های داخلی را با افزایش عرضه قبل از انتخابات ایالتی کاهش دهد.

    محدودیت صادرات هند احتمالاً قیمت‌های نیویورک و لندن افزایش می‌دهد که بازارها در حال حاضر در حول بالاترین سطح چندین ساله معامله می‌شوند و ترس از تورم بیشتر در قیمت‌های مواد غذایی در سطح جهان را برانگیخته است.

    محدودیت‌های صادرات شکر هند در دو سال گذشته اعمال شده است و هند در این مدت، سهمیه‌های صادراتی را به کارخانه‌ها اختصاص داد.

    در آخرین فصلی که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، هند به کارخانه‌ها اجازه داد تنها ۶.۲ میلیون تن شکر صادر کنند و این پس از آن بود که رکورد ۱۱.۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ را به فروش رساندند. منابع دولتی در ماه اگوست به رویترز گفتند که این کشور آسیای جنوبی صادرات شکر را در فصلی که از اکتبر آغاز می‌شود، ممنوع می‌کند و برای اولین بار در هفت سال گذشته، صادرات شکر را متوقف می‌کند، زیرا کمبود باران باعث کاهش تولید نیشکر شده است.

    هند با اعمال ممنوعیت بر صادرات برنج سفید غیر باسماتی پرمصرف در ماه جولای، پس از ممنوعیت صادرات برنج شکسته در سال گذشته، خریداران را شگفت زده کرد. دهلی نو نیز ۴۰ درصد عوارض بر صادرات پیاز وضع کرد.

    قیمت شکر در هند نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از ۷ سال گذشته است و پیش‌بینی می‌شود که تولید آن در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ با ۳.۳ درصد کاهش به ۳۱.۷ میلیون تن برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *