×
×

واردات گوشت از آفریقا تا تولید ۱۸تن خاویار

  • کد نوشته: 483313
  • ۳۱ تیر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر واردات گوشت و دام زنده آغاز شد. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با کشور آفریقا در حوزه واردات دام و گوشت قرمز گفت: برنامه ریزی کردیم یکی یا دو مجموعه فعال در […]

    واردات گوشت از آفریقا تا تولید ۱۸تن خاویار
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر واردات گوشت و دام زنده آغاز شد. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با کشور آفریقا در حوزه واردات دام و گوشت قرمز گفت: برنامه ریزی کردیم یکی یا دو مجموعه فعال در حوزه واردات دام ورود کنند و مذاکرات خود را انجام دهند. برآورد ما این است که طی یک ماه آینده بتوانیم اولین تعاملات تجاری را در این حوزه انجام دهیم.

    خبر دیگری که در بخش کشاورزی منتشر شد “الگوی کشت تامین اعتبار نشد”، بود. مدیرکل امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت که الگوی کشت تدوین شده ولی چون اعتبار اجرای طرح تخصیص نیافته این طرح به صورت کامل اجرایی نشده است.

    از مهمترین خبرهای هفته جاری پابرجایی ممنوعیت‌ واردات برنج بود. دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران اعلام کرد که ترخیص برنج از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا پایان فصل برداشت یعنی پایان آبان‌ماه ممنوع است.

    تولید ۱۸ تن خاویار در سال گذشته نیز از دیگر اخبار منتشر شده در این بخش بود. رییس سازمان شیلات کشور گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۴۶۴۶ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۸تن خاویار پرورشی در کشور با ارزشی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تولید شد.

    خبر دیگر نیز حفظ‌ ماهیان خاویاری با سزارین بود. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی گفت: قصد داریم با سزارین و میکرو سزارین ماهیان خاویاری مولد را حفظ کنیم. همچنین قصد داریم شهر موزه خاویار را نیز راه اندازی کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *