×
×

واکنش انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور به بخشنامه ضدتولید دامپزشکی البرز در سال مهار تورم و رشد تولید

  • کد نوشته: 482092
  • ۲۶ فروردین ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: از ابتدای سال مهار تورم و رشد تولید جلوی تولید کارخانجات بسته بندی مرغ و بخش عرضه مرغ فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرفته شده است. متاسفانه تصمیم برخی مدیران دولتی بر تعطیلی واحدهای قطعه بندی و بسته بندی […]

    واکنش انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور به بخشنامه ضدتولید دامپزشکی البرز در سال مهار تورم و رشد تولید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: از ابتدای سال مهار تورم و رشد تولید جلوی تولید کارخانجات بسته بندی مرغ و بخش عرضه مرغ فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرفته شده است. متاسفانه تصمیم برخی مدیران دولتی بر تعطیلی واحدهای قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.

    رسولی بیان کرد: برای تامین محصول بهداشتی مورد نیاز کشور، میلیاردها تومان خرج راه اندازی کارخانجات قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ شده است و حدود ۱۰۰ هزار نفر بصورت مستقیم در این صنعت مشغول بکار می‌باشند که محصولات گوشت و مرغ قطعه بندی و بسته بندی را در ۷۰۰۰ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار و تعاونی های مصرف عرضه نمایند.

    وی عنوان کرد: مرغ در بازارهای غیر رسمی با قیمت های بسیار بالا عرضه می‌شود و تنها بخش رسمی شبکه عرضه محصولات بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره ای می‌باشد که مرغ را با قیمت مصوب با فاکتور رسمی تهیه می‌نماید تا مادامی که دولت نمی‌تواند ماده اولیه کارخانجات را با قیمت مصوب تهیه نماید.

    رسولی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خسارت وارد شده به کارخانجات، بیکاری پرسنل، خالی بودن غرف فروشگاه‌ها و متضرر شدن آنها و همچنین تهدید بهداشت عمومی را چه کسی میدهد!؟ کارخانجات دارای مجوز و قابل کنترل تعطیل شوند چه اتفاقی میافتد!؟

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم از قطعات مرغ استفاده می‌کنند و بیمارستان‌ها و رستوران‌ها نیازمند تهیه قطعات مرغ هستند، مرغ در محل های غیر بهداشتی و غیر مجاز قطعه بندی می‌شود. قیمت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین می‌تواند تحت کنترل باشد ولی آیا قیمت‌های مغازه‌ها تحت کنترل است!

    مسعود رسولی در پایان گفت: دولت در صورتی که در تامین مرغ مشکل دارد باید از شبکه های رسمی استفاده کند نه اینکه آنها را تعطیل و شبکه های غیر رسمی را گسترش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *