×
×

ناصر نبی پور گفت:
پتانسیل تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد

  • کد نوشته: 486082
  • ۱ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ وجود دارد.
    پتانسیل تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ با زیرساخت های فعلی به شرط تامین نهاده و حمایت از مرغداران وجود دارد‌.

    ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان بوده که نسبت به ۲ ماه اخیر نوسانی نداشته است.

    او با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در ماه های پایانی سال به بالای ۱۱۰ هزار تن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

    نبی پور با بیان اینکه ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ با زیرساخت های فعلی شدنی است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد و برای سال آینده تولید بالاتر از این رقم خواهد بود.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: صادرات تخم مرغ ۲۰ درصد ماه های قبل به منظور جلوگیری از تشنج بازار در حال انجام است. بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

    او درباره آینده بازار تخم مرغ هم گفت: علی رغم درخواست اصلاح قیمت تخم مرغ از ماه ها قبل، پیش بینی می شود که قیمت تخم مرغ تا پایان سال تغییری نداشته باشد‌.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *