×
×

پتانسیل تولید ۲۰۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد

  • کد نوشته: 484544
  • ۱۱ آذر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده از کاهش قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۴۰ هزارتومان و عمده فروشی تهران ۱۵۰ هزارتومان است. به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که روند کنونی قیمت […]

    پتانسیل تولید ۲۰۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده از کاهش قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۴۰ هزارتومان و عمده فروشی تهران ۱۵۰ هزارتومان است.

    به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که روند کنونی قیمت قزل آلا در بازار ادامه یابد و تنها ممکن است در شب یلدا بدلیل ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبرو شود.

    نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۷ هزارتن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال به ۱۰ تا ۱۲ هزارتن برسد.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتن برسد، درحالی که رکورد تولید ۱۷۰ هزارتن قزل آلا در کشور هم داشته ایم.

    او با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت خود کار می کنند، افزود: با توجه به نبود بازار، تولیدکنندگان با حداقل ظرفیت کار می کنند، درحالی که با ایجاد بازار و افزایش قدرت خرید خانوار امکان تولید ۲۰۰ هزارتن قزل آلا و کسب رتبه اول در دنیا وجود دارد.

    نبی زاده گفت: دولت همان‌گونه که از بازار مرغ حمایت می کند، باید از بازار آبزیان در راستای ارتقای قدرت خرید خانوار حمایت کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *