×
×

چای شکر پهلو

  • کد نوشته: 484809
  • ۲۱ آذر ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • یکی از انتقادهایی که به «زخم کاری» یکی از سریال‌های محبوب شبکه خانگی وارد شد، رخدادهای داستان در بستر شهری بدون پلیس و قاضی بود. کارگردان سریال هم در دفاع از خود و فیلمنامه‌اش، رویدادهایی که در فضای واقعی جامعه رخ داده، اما آب از آب تکان نخورده را یادآور شد. تخلف میلیاردی «چای دبش» […]

    چای شکر پهلو
  • یکی از انتقادهایی که به «زخم کاری» یکی از سریال‌های محبوب شبکه خانگی وارد شد، رخدادهای داستان در بستر شهری بدون پلیس و قاضی بود. کارگردان سریال هم در دفاع از خود و فیلمنامه‌اش، رویدادهایی که در فضای واقعی جامعه رخ داده، اما آب از آب تکان نخورده را یادآور شد. تخلف میلیاردی «چای دبش» در واردات چای سیاه را می‌توان با اندکی تساهل و تسامح جزو همین دسته رویدادها جای داد. اگرچه پایان‌بندی این پرونده نشان داد هم پلیس، هم قاضی و هم مجازات وجود دارد، اما جدی‌ترین سوالات و ابهام‌ها درباره بازه زمانی سه‌ساله وقوع تخلف قبل از آغاز رسیدگی قضایی است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)، مروری بر نامه‌نگاری‌ها، هشدارها و موضع‌گیری‌های چند سال گذشته در حوزه واردات چای حاکی از این است که این فساد ۳.۴ میلیارد دلاری، جزیره‌ای نبود که یک‌شبه از آب بیرون آمده باشد.

    بر اساس آمارهای رسمی‌در پنج سال منتهی به سال ۱۴۰۰  میانگین واردات چای بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن بوده است. این عدد به طرز عجیبی در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد و تاحدود دو برابر بالا رفت. اما نکته دیگری که از وقوع اتفاقات عجیب خبر می‌داد ناهمخوانی آمار صادرات و واردات بوده است.

    به گفته حسنی، مدیر سندیکای چای «صادرات ما در پایان سه سال ۹۷۰۰ تن بیش از تولید ما بود.» بنابراین سوال اینجا بود که این چای در کجا تولیدشده که به عنوان محصول به خارج از کشور صادر می‌شود؟/دنیای اقتصاد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *