×
×

چگونه کودکان را به خوردن صبحانه تشویق کنیم؟

  • کد نوشته: 469224
  • ۲۵ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، رضا افتخار کارشناس ارشد و مشاور تغذیه، گفت: خوردن صبحانه یکی از عادت‌های مهم در سبک زندگی سالم است. کودکان به دلیل نوع سبک زندگی این روز‌ها معمولا دیر می‌خوابند و دیر نیز بیدار می‌شوند همین باعث می‌شود اشتهای کافی برای صبحانه نداشته باشند. او افزود […]

    چگونه کودکان را به خوردن صبحانه تشویق کنیم؟
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، رضا افتخار کارشناس ارشد و مشاور تغذیه، گفت: خوردن صبحانه یکی از عادت‌های مهم در سبک زندگی سالم است. کودکان به دلیل نوع سبک زندگی این روز‌ها معمولا دیر می‌خوابند و دیر نیز بیدار می‌شوند همین باعث می‌شود اشتهای کافی برای صبحانه نداشته باشند.

    او افزود والدین باید یک ساعت خواب منظم را برای کودکان تعریف کنند و یک ساعت قبل از خواب با دادن میان وعده‌ای مثل شیرموز یا شیر خرما و یا حتی آب و عسل به کودک میتوان اشتهای کودک را تقویت کرد و عادت صبحانه خوردن را برای کودک ترویج داد.

    این مشاور تغذیه ادامه داد: خوردن صبحانه باعث افزایش هوش کودکان و بهره وری آنان در طول روز می‌شود و همچنین جلوگیری از بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی، بیماری اضافه وزن و چاقی از فواید خوردن صبحانه است.
    با عسل می‌توان میان وعده‌های مفید تهیه کرد

    افتخار بیان کرد: کودکان معمولا به میان وعده‌های ناسالم گرایش دارند که با توجه به نیازطبیعی بدن کودک معمولا به سراغ شیرینی‌جات می‌ر‌‌وند و کودک باید به نیازش پاسخ بدهد.

    او تصریح کرد:عادات غذایی پدر و مادر دوستان و اطرافیان، تبلیغات خوراکی‌های ناسالم در فضای مجازی و تلویزیون در تمایل کودک به غذا‌های ناسالم بسیار موثر است. بنابراین والدین باید محیط را مدیریت کنندو در ضمن بایدغذا‌های سالم راجایگزین کنند با استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل میتوان شربت‌های لذیذ را تهیه کرد یا به جای چیپس، سیب زمینی آب پز با نمک و آبلیمو ، آبغوره ویا طعم دهنده‌های طبیعی تهیه کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *