×
×

غلامرضا نوری گفت:
کاهش قیمت خرید تضمینی گندم منصفانه نیست

  • کد نوشته: 485875
  • ۲۳ دی ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کاهش قیمت خرید تضمینی گندم بنابه هردلیلی منطقی نیست و مجلس به عنوان دستگاه نظارتی پیگیر این موضوع خواهد بود.
    کاهش قیمت خرید تضمینی گندم منصفانه نیست
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوری گفت: با توجه به تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم انتظار می رود که نرخ مصوب شورای قیمت گذاری با شرط اعمال تورم اعلام رسمی شود.

    به گفته او، عدم جدیت دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم منصفانه و عادلانه با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد سود بر تولید موثر خواهد بود، در غیراین صورت کشاورزان رغبتی به عملیات داشت ندارند.

    نوری با بیان اینکه بی توجهی به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم منجر به افت تولید این محصول استراتژیک می شود، افزود: در شرایط کنونی تحریم استمرار این روند وابستگی به واردات را افزایش می دهد که در این صورت علاوه بر هزینه های خرید محصول، هزینه های سیاسی و اجتماعی باید پرداخت کنیم‌.

    عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر این موضوع که تغییر نرخ خرید گندم منصفانه نیست، گفت: کاهش قیمت خرید تضمینی گندم بنابرهر دلیلی منصفانه نیست و با این کار کشاورز را در عمل انجام شده قرار می دهند که مجلس به عنوان دستگاه نظارتی پیگیر این موضوع خواهد بود که قیمت گندم  ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان با شرط تجدید نظر و اصلاح قیمت در صورت افزایش تورم اعلام شود.

    او گفت: کاهش قیمت خرید تضمینی گندم اجحاف در حق کشاورزان است که خودکفایی تولید را تحت تاثیر قرار می دهد‌.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *