×
×

۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

  • کد نوشته: 482307
  • ۱۲ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حبیب جهانساز پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۸ تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های برداشت شده ۱۹۸ میلیارد تومان […]

    ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حبیب جهانساز پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۸ تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های برداشت شده ۱۹۸ میلیارد تومان بوده است.

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد برگ‌های برداشت شده و خریداری شده از نوع درجه یک هستند، گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و درجه دو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    رئیس سازمان چای تصریح کرد: ۷۵ درصد بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را کارخانجات چایسازی پرداخت می‌کنند و ۲۵ درصد هم قدر سهم دولت است.

    جهانساز به قرارداد ۱۶۶ کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبزهای برداشت شده اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۲ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران مشغول به فعالیت هستند.

    وی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای در گیلان و ۱۰ درصد در مازندران قرار دارد، اضافه کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران در ۲۸ هزار هکتار باغ چای مشغول به کارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *