×
×

افتخار دیگر برای گروه تک ژن/ دکتر مریم تاج آبادی ابراهیمی نشان امین الضرب دریافت کرد

  • کد نوشته: 481201
  • ۲۶ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، این بانوی کارآفرین و استاد دانشگاه،شرکت دانش‌بنیان تک‌ژن را به اتفاق مهندس محمود مقتدایی ، به عنوان اولین شرکت تولیدکننده صنعتی میکروارگانیسم‌های کاربردی در صنایع غذایی و مکمل‌های پروبیوتیک در سال ۱۳۸۳ تأسیس کرد. گروه تک ژن زیست با تولید محصولاتی بر پایه سویه‌های بومی […]

    افتخار دیگر برای گروه تک ژن/ دکتر مریم تاج آبادی ابراهیمی نشان امین الضرب دریافت کرد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، این بانوی کارآفرین و استاد دانشگاه،شرکت دانش‌بنیان تک‌ژن را به اتفاق مهندس محمود مقتدایی ، به عنوان اولین شرکت تولیدکننده صنعتی میکروارگانیسم‌های کاربردی در صنایع غذایی و مکمل‌های پروبیوتیک در سال ۱۳۸۳ تأسیس کرد.

    گروه تک ژن زیست با تولید محصولاتی بر پایه سویه‌های بومی و سازگار با فلور میکروبی مردم ایران با کیفیتی در حد استاندارد‌های بین المللی موفق شد از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشورمان جلوگیری کتد و صنعت پروبیوتیک را از یک واردکننده محض به صادرکننده تبدیل نماید.

    دکتر مریم تاج آبادی ابراهیمی از پایه گذاران انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در ایران است که نقش مهمی در فرهنگسازی و مصرف غذاهای سلامت محور دارد.

    این استاد دانشگاه و فعال اقتصادی بارها از طرف ارگان ها و مسئولین کشور مورد تقدیر قرار گرفته است که از مهمترین آن می توان به انتخاب وی به عنوان شخصیت سال صنعت غذا در سال ۱۴۰۰ توسط ماهنامه صنعت غذا و همچنین تقدیر رئیس جمهور از ایشان بعنوان بانوی کارآفرین در سال ۱۴۰۱ نام برد.

    گفتنی است هفتمین دوره مراسم امین الضرب با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد .

    هر ساله پیشکسوتان، کارآفرینان و نوآفرینانی که خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته و پایه‌گذار تولید کالایی نوین یا ارائه خدمت سترگی به کشور بوده‌اند با هدف الگوسازی برای جوانان، معرفی و به افتخار دریافت نشان و تندیس «امین‌الضرب» نایل می‌شوند. 

    هم‌چنین کارآفرینان برتر که در سال‌ها با ایجاد اشتغال، تولید کالا و خدمات و صادرات آن به بازار‌های جهانی توانسته‌اند نام نشان‌های (برندهای) ایرانی را مطرح کنند و برای مردم رفاه و آسایش بیشتری فراهم کنند، کسانی که از هیچ شروع کردند و با کمترین امکانات، با تلاش و بی‌وقفه به چهره‌هایی بزرگ تبدیل شدند و نقش اثرگذاری در بهبود شرایط اقتصادی کشور داشتند در این مراسم تجلیل می‌شوند.

    لازم به توضیح است هفتمین مراسم امین‌الضرب همزمان ۱۳۹ سالگی تاسیس اتاق تهران در تالار وحدت تهران برگزار شد.

    گفتنی است خاندان شکروی، بنیانگذار شرکت محصولات غذایی شکلّی؛ احمد صادقیان، فعال صنعتی و بنیانگذار گروه صنعتی ستاره کویر یزد؛ مرتضی هداوندی، جوان نوآفرین و بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان رازین پلیمر راه ابریشم تولیدکننده پلیمر خاص کاربردی در تولید شیشه خودرو؛ خاندان سودآور، از پسشکسوتان صنعت خودرو و بنیانگذار کارخانه تولید کامیون بنز در کشور؛ سیدحسین سلیمی، از پسشکسوتان صنعت گچ در ایران و بنیانگذار نخستین واحد صنعتی تولید گچ در کشور؛ نخستین کارخانه تولید فرش ماشینی پس از انقلاب؛ علی توسلی، فعال صنعتی و بنیانگذار موزه دی‌دی (DD) برنده لوح و نشان امین‌الضرب نیز از برگزیدگان هفتمین مراسم امین الضرب بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *