×
×

بیش از ۱۳ هزار تن ماهی کیلکا صید شد

  • کد نوشته: 476928
  • ۱۴ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب افزود: این میزان صید ماهی کیلکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد نشان می‌دهد. مختار آخوندی، سهم مازندران از این میزان صید را ۶۳ درصد و سهم […]

    بیش از ۱۳ هزار تن ماهی کیلکا صید شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب افزود: این میزان صید ماهی کیلکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

    مختار آخوندی، سهم مازندران از این میزان صید را ۶۳ درصد و سهم استان گیلان را ۳۷ درصد عنوان کرد.

    وی با بیان این که ۷۴ فروند شناور صیادی در صید ماهیان کیلکا مشارکت داشتند، اظهار داشت: ۴۴ درصد از این شناورها در استان مازندران و ۳۰ فروند در استان گیلان، کار صید را انجام داده اند.

    این مقام مسئول گفت: بیش از ۹۰ درصد از کیلکاهای صید شده به مصرف تولید پودر ماهی می‌رسد در حالی که این گونه ماهی دارای ارزش غذایی بالایی است.

    مختاری بر بازارپسندی این گونه ماهی تاکید و اضافه کرد: بخش تحقیقات و فرآوری بر ذائقه پسندی ماهی کیلکا کار می‌کند.

    وی ادامه داد: معمولاً سه گونه ماهی کیلکا با نام‌های آنچوی، معمولی و چشم درشت از آب‌های خزر صید می‌شود که ۹۰ درصد آن سهم گونه معمولی است.

    مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در مورد قیمت ماهی کیلکا نیز اذعان داشت: قیمت عمده هر کیلوگرم ماهی کیلکا به طور متوسط ۶۵۰۰ تا ۶,۶۰۰ تومان برای تولید پودر ماهی و برای مصرف انسانی هر کیلو گرم ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان می‌باشد.

    وی اظهار داشت: فصل ممنوعیت صید کیلکا در بهار به مدت یک ماه و نیم است که توسط صیادان رعایت می‌شود و گاهی این مدت از سوی صیادان به سه ماه هم افزایش پیدا می‌کند.

    مختاری تصریح کرد: با توجه به این که صیادان ماهی کیلکا ثابت هستند و تعلق خاطر به صید این گونه ماهی دارند از این رو صید غیر مجاز در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *