×
×

توزیع بذر گندم و کود بین کشاورزان استان بوشهر آغاز شد

  • کد نوشته: 468855
  • ۲۲ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ درصد سهمیه کود اوره کشاورزان استان بوشهر بین آنان توزیع شده و کودهای فسفاته پتاسه نیز به اندازه کافی و بدون محدودیت در این استان تامین است. وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۰۳هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ هزار هکتار دیم و ۱۵ […]

    توزیع بذر گندم و کود بین کشاورزان استان بوشهر آغاز شد
  • خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ درصد سهمیه کود اوره کشاورزان استان بوشهر بین آنان توزیع شده و کودهای فسفاته پتاسه نیز به اندازه کافی و بدون محدودیت در این استان تامین است.

    وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۰۳هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم برود.

    عمرانی اضافه کرد: همچنین قیمت  خرید تضمینی  هر کیلوگرم گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است که شرایط مطلوبی را برای کشت فراهم می‌کند. 

    در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ کشاورزان خود را برای تولید ۱۱۴ هزار تن محصول گندم آماده کرده بودند برهمین اساس ۹۲ هزار هکتار از مزرعه‌های استان به زیر کشت گندم دیم و ۱۵هزار و۴۵۰ هکتار نیز به زیر کشت گندم آبی رفت اما به دلیل کاهش میزان بارش و پراکنش نامناسب بیش از ۴۰ درصد مزرعه‌های گندم استان دچار خسارت شد و از ۱۱۴ هزار تن پیش بینی برداشت تنها ۶۰ هزار تن آن محقق شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *