×
×

خرید تضمینی گندم از مرز نیم میلیون تن گذشت

  • کد نوشته: 8030
  • ۱۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدتقی طباطبایی امروز با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از مرز نیم میلیون تن گذشت و به بیش از ۵۷۰ هزار تن رسید. مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۴ هزار […]

    خرید تضمینی گندم از مرز نیم میلیون تن گذشت
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدتقی طباطبایی امروز با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از مرز نیم میلیون تن گذشت و به بیش از ۵۷۰ هزار تن رسید.

    مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۴ هزار میلیارد تومان است که پول آن به حساب کشاورزان به صورت روزانه واریز می‌شود.

    طباطبایی با بیان اینکه ۵ استان در حال حاضر پیشتاز در خرید گندم هستند گفت: ‌از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم ۳۷۱ هزار گندم در استان خوزستان، ۷۷ هزار تن در استان بوشهر، ۳۸ هزار تن در استان کرمان، ۳۱ هزار تن در فارس و ۲۲ هزار تن در ایلام گندم تضمینی خریداری شده است.

    وی در ادامه به خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و گفت: در مجموع از ابتدای فصل برداشت کلزا تا کنون ۷۳ هزار تن از این محصول از کشاورزان به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خریداری شده است.

    مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سال تا کنون نیز فروش یک میلیون و ۶۴ هزار تن گندم نانوایی و صنف و صنعت در سامانه سیفای شرکت ثبت شده است.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *