×
×

دردسرهای تازه دامداران

  • کد نوشته: 462163
  • ۱۲ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه دار شدن مشکلات دامداران گفت: هنوز نهاده شهریور ماه را که دامداران پول آن را نیز ریخته اند، به طور کامل تحویل تولیدکننده نشده است و دیروز در همین زمینه جلسه‌ای با مسئولان مربوطه داشتیم و امروز نیز جلسه دیگری داریم که […]

    دردسرهای تازه دامداران
  • مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه دار شدن مشکلات دامداران گفت: هنوز نهاده شهریور ماه را که دامداران پول آن را نیز ریخته اند، به طور کامل تحویل تولیدکننده نشده است و دیروز در همین زمینه جلسه‌ای با مسئولان مربوطه داشتیم و امروز نیز جلسه دیگری داریم که امیدوار هستیم این مساله حل شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت واردات علوفه از روسیه نیز توضیح داد: درگیری‌های ایجاد شده بین کشورهای ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، ترانزیت کالا را با مشکلاتی مواجه کرده که امیدوار هستیم با رفع این درگیری‌ها بتوانیم طی ۴ تا ۵ روز آینده واردات علوفه به کشور را آغاز کنیم.

    این فعال بخش خصوصی با اشاره به چالش‌های ایجاد شده برای دامداران کشور، اظهارداشت: در برخی نقاط کشور شیرخام به قیمت مصوب ۶,۴۰۰ تومان خریداری می‌شود و هنوز در سراسر کشور این مصوبه اجرایی نمی‌شود.

    عالی همچنین با انتقاد از رفتار کارخانجات آرد در تحویل سبوس به نرخ مصوب به دامداران گفت: علی رغم اینکه وزیر جهاد کشاورزی مصوب کرده که قیمت سبوس تا آخر سال ۱۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم بماند متأسفانه این محصول با رقم مذکور تحویل تولیدکنندگان نمی‌شود.

    وی ادامه داد: دامدار از طریق سامانه پول واریز و سبوس مورد نیاز خود را خریداری می‌کند اما بارگیری و تحویل انجام نمی‌شود ضمن اینکه به برخی دامداران شماره حساب جداگانه‌ای داده و عنوان می‌شود که مابه التفاوت قیمت (۱۴۰۰ تا ۳,۵۰۰ تومان را) به آن شماره واریز کند تا بارگیری و تحویل کالا انجام شود.

    این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: از طرفی وزارت جهاد کشاورزی نیز تاکید دارد که دامداران رقمی بالاتر از نرخ مصوب برای خرید سبوس ندهند و دامداران نمی‌داند که چکار کند؟

    به گفته عالی قیمت سبوس در بازار آزاد حدود ۳۸۰۰ تا ۴,۰۰۰ تومان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *