×
×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی: ۶ هزار تن عسل در کرمانشاه تولید می‌شود

  • کد نوشته: 467595
  • ۲۰ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • «نوربخش حاتمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان کرمانشاه را بیش از ۴۴۳ هزار اعلام کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیل خشکسالی حادث شده و مشکلات مرتبط با آبرسانی به کندوها روند تولید عسل در استان تحت تاثیر قرار گیرد و با افت روبه رو شود. وی با […]

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی: ۶ هزار تن عسل در کرمانشاه تولید می‌شود
  • «نوربخش حاتمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان کرمانشاه را بیش از ۴۴۳ هزار اعلام کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیل خشکسالی حادث شده و مشکلات مرتبط با آبرسانی به کندوها روند تولید عسل در استان تحت تاثیر قرار گیرد و با افت روبه رو شود.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار و ۷۲۰ تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد، ادامه داد: شهرستان‌های صحنه و کنگاور قطب‌های تولید عسل در استان کرمانشاه هستند هرچند در همه شهرستان‌ها تولید عسل داریم.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی اشاره‌ای هم به مرغوبیت بالای عسل تولیدی در استان کرمانشاه به دلیل برخورداری استان از باغات میوه فراوان داشت و گفت: عسل تولیدی در استان جزو عسل های مرغوب به شمار می رود.

    حاتمی در ادامه با اشاره به لغو عملیات سرشماری زنبورستان‌های استان در سال جاری به منظـور جلـوگیری از شیوع کرونا برای دومین سال متوالی، گفت: به دلیل شیوع کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از وقوع مخاطرات احتمالی ناشی از تردد عوامل سرشماری در زنبورستان‌ها، عملیات سرشماری زنبورستان‌ها مهرماه امسال هم مثل سال گذشته انجام نمی‌شود.

    وی یادآور شد: سنوات گذشته در مهر ماه کار سرشماری زنبورستان‌ها در استان به مدت ۲ هفته همزمان با سراسر کشور انجام می‌شد، اما امسال و سال گذشته سرشماری زنبورستان ها بدون حضور ناظران و با اعلام خود زنبورداران انجام می شود.

    کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

    به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

    این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

    در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

    در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

    در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *