×
×

روس‌ها در فکر واردات محموله‌های بزرگ سیب‌زمینی از ایران

  • کد نوشته: 474652
  • ۱ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، افزایش قیمت سیب‌زمینی در روسیه و نگرانی نسبت به بروز کمبود آن در ماه‌های آینده تجار روسیه را مجبور کرده تا به سمت یافتن فروشندگان بیشتر در بازار جهانی بروند. از آنجا که روسیه واردات سیب‌زمینی از اتحادیه اروپا، اوکراین،‌ آمریکا و برخی دیگر از کشورها را […]

    روس‌ها در فکر واردات محموله‌های بزرگ سیب‌زمینی از ایران
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، افزایش قیمت سیب‌زمینی در روسیه و نگرانی نسبت به بروز کمبود آن در ماه‌های آینده تجار روسیه را مجبور کرده تا به سمت یافتن فروشندگان بیشتر در بازار جهانی بروند.

    از آنجا که روسیه واردات سیب‌زمینی از اتحادیه اروپا، اوکراین،‌ آمریکا و برخی دیگر از کشورها را ممنوع کرده یافتن تأمین‌کنندگان سیبی‌زمینی برای تجار این کشور کار ساده‌ای نیست.

    در حال حاضر مصر بزرگ‌ترین صادرکننده سیب‌زمینی به روسیه است، اما تا ماه فوریه نمی‌تواند محموله جدیدی به این کشور ارسال کند.

    بلاروس هم هم اکنون با مشکل افزایش قیمت سیب‌زمینی مواجه شده و خود این کشور در حال واردات از اوکراین است. قیمت سیب‌زمینی در روسیه هم اکنون به طور متوسط سه برابر شده و این مسأله باعث شده تا واردات سیب‌زمینی در این کشورها برای روس‌ها منطقی به نظر برسد.

    حالا واردکنندگان سیب‌زمینی در روسیه به فکر از کشورهایی نظیر ایران، قزاقستان و مولداوی بیفتند. گفته می‌شود محموله‌های سیب‌زمینی که قرار است تجار روس از ایران خریداری کنند، بزرگ خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *