×
×

ظرفیت بالای اتاق تعاون ایران در بازاررسانی محصولات کشاورزی

  • کد نوشته: 468208
  • ۲۱ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست صبحانه کاری با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: اتاق تعاون به عنوان نماینده بخش غیر دولتی و بخش تعاون از سال ۷۲ تاسیس و مشغول به فعالیت است و ۹۵ هزار تعاونی فعال داریم […]

    ظرفیت بالای اتاق تعاون ایران در بازاررسانی محصولات کشاورزی
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست صبحانه کاری با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: اتاق تعاون به عنوان نماینده بخش غیر دولتی و بخش تعاون از سال ۷۲ تاسیس و مشغول به فعالیت است و ۹۵ هزار تعاونی فعال داریم که بیش از ۲۵ هزار تعاونی در حوزه کشاورزی مشغول به فعال هستند و محصولات کشاورزی و دامپروری ۳۰ درصد از تولیدات بخش تعاون را شامل می شود.

    وی افزود: ۸۰ درصد از تولیدات حوزه شیلات در بخش تعاون انجام می شود اما بسیاری از تعاونی‌ها به خاطر عدم حمایت تعطیل شده‌اند.

    عبدالهی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما عدم تعامل بخش دولتی و تعاونی ها است که با حضور بخش دولتی و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانیم به این تعامل برسیم.

    وی با بیان این که در دو حوزه توزیع و بازار رسانی ۵۴۰۰ فروشگاه در کشور داریم که ظرفیت بالایی در توزیع محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند، ادامه داد: فروشگاه‌های ما کارمندان، کارگران و نیروهای مسلح را در کشور پوشش می دهند.

    رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به عملکرد مثبت این نهاد غیر دولتی در شرایط تحریم عنوان کرد: اتاق تعاون از سال ۸۸ تا ۹۱ بازار ارزاق و کالاهای اساسی کشور را به نحوی تنظیم کرد که با وجود شرایط تحریم قیمت کالاها کاهش یافت، در حال حاضر هم این ظرفیت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا بازار را کنترل کند.

    وی افزود: گرانی با کنترل قیمت حل نمی‌شود و باید در مقابل گرانفروشی و احتکار ایستاد.

    عبدالهی در رابطه باساماندهی تشکل‌ها گفت: سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف مکلف به ادغام تشکل‌های موازی هستند و وزارتخانه هم باید این موضوع را پیگیری کند.

    وی افزود: ما از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی حمایت خواهیم کرد تا آینده کشاورزی کشور را توسعه دهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *